Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas
Archivo de reseñas

Excursionismo Senderismo

Excursionismo | Pirineo - Andorra
Tristaina - Forcat - Creussans - Cabanyó (estanys i cims)
Tipo de Entrada: RESEÑA

Ruta circular a la frontera entre Andorra i França que permet encadenar 4 cims passant a tocar dels llacs que porten el seu mateix nom. La segona part de l'excursió (la que va del pic Forcat al pic de Cabanyó) és un mirador excepcional sobre la Pica d'Estats, que ens queda a l'altre cantó de la

Senderismo | Picos de Europa - Massís Central
Gorges del Cares (Caín-Poncebos-Caín)
Tipo de Entrada: RESEÑA

Les gorges del Cares són una de les propostes més assequibles, i al mateix temps força impressionant de Picos de Europa; i potser per això mateix un lloc molt concorregut durant els mesos d'estiu, en què famílies senceres dediquen tot el dia a fer el camí d'anada i tornada de la "garganta". T

Excursionismo | Prepirineo - Cadí
Balcó a la Cerdanya i Berguedà (Cristall-Comabona)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios

Estana - Canal Cristall - Costa Cabirolera - Comabona - Gosolans - Estana La ruta que es proposa ofereix unes panoràmiques extenses de la comarca de la Cerdanya (la vall completa, el Carlit, i les muntanyes de l'entorn de Pimorent), de les muntanyes del pirineu oriental (Tossa d'Alp, Núria, i a

Pic de Serrera (2.912) per la vall de Ransol
Tipo de Entrada: RESEÑA | 2 Comentarios

L'ascens al pic de Serrera és una bona introduccióa al pirineu andorrà, fàcil, amb un camí ben marcat i fressat, amb bones vistes a la resta de muntanyes de la zona, així com del pirineu francès, ja que es troba a la zona nord del país. El cim es pot assolir des de dues bandes ben difernets,

Senderismo | Pirineo - Ribagorça
Vall de Salenques (entre Aigüestortes i Maladeta)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios

El camí que recorre la vall de Salenques és una ruta per a senderistes sense massa experiència, però que requereix una certa habilitat per moure's sobre roques (en alguns casos mal fixades). La vall, resseguint el riu Salenques dóna una gran vairetat de paisatges, des del bosc frondós de faigs

Senderismo | Serralada Litoral Catalana - Tarragonès
Terres Cavades: el camí del llorito, GR-92 a Tarragona
Tipo de Entrada: RESEÑA

Aquesta curtíssima caminadeta és una proposta només per a tarragonins, i una ruta per oblidar. No té un interès especial per a la resta de senderistes més enllà de la contemplació d'un espai que d'aquí uns anys estarà envaït per un macroprojecte urbanístic que contempla la construcció d

Excursionismo | Prepirineo - Guilleries-Collsacabra
Puig del Far i Roca del Migdia (836)
Tipo de Entrada: RESEÑA

El Puig del Far, i sobretot la roca del Migdia són un excel·lent mirador al pantà de Sau i als espectaculars cingles de Tavertet. La pujada a aquests dos indrets és curta i no ha de donar massa problemes a cap caminant. El camí, que comença des de la carretera de Vilanova de Sau a l'embassamen

Excursionismo | Montsant - Priorat
Roca Corbatera (1.166) per la canal de Sant Joan de Codolar
Tipo de Entrada: RESEÑA

Roca Corbatera és el cim del Montsant, i un balcó excel·lent a l'embassamen de Siurana, a la Mola de Colldejou, a la Serra de Llaberia, i a la mateixa serra del Montsant. Les vies d'accés a Roca Corbatera són diverses. Una de les més recomanables és la canal de Sant Joan de Codolar, és enfil

Excursionismo | Prepirineo - Pedraforca
L´altre Pedraforca: el Pollegó Inferior (2.436)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 2 Comentarios

Malgrat que l'estampa habitual del Pedraforca mostra dos cims possibles, el cert la ruta més habitual sempre passa per l'ascens al Pollegó Superior, ja sigui pel coll de Verdet o per la Tartera. L'altre Pedraforca, el Pollegó Inferior, és una posibilitat també interessant, amb un camí força d

Arpelistock (3.035)
Tipo de Entrada: RESEÑA

Arpelistock és un 3.000 accesible a tot excursionista durant els mesos d'estiu. El punt de partença de la ruta per poder-lo assolir és el bonic llac de Lauenen, un indret molt concorregut per famílies a l'estiu, on s'hi arriba prenent una desviació de la carretera que va de Gstaad a Gsteig, arr

Oldenhorn (3.122)
Tipo de Entrada: RESEÑA

El pic d'Oldenhorn, que té una estricta forma piramidal no presenta especial dificultat per als excursionistes, almenys a l'estiu, tot i que la boira i els canvis de temps inesperats ens poden donar algun petit ensurt dalt d'aquest 3.000. El cim dóna una bona perspectiva de les valls del centre-su

Excursionismo | Alpes - Suïssa
Les Diablerets (Glacier 3.000)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios

La ruta de Diablerets és llarga (prop de 10 hores) i, per tant, dura si la fem en un sol dia. Tenim la possibilitat de dormir a la cabana de Prarochet (2.800m.) que és un refugi guardat. Però no ha estat la nostra opció. El desnivell de l'excursió és de 1.800m., fet que ens permet veure paisat

Excursionismo | Pirineo - Ribagorça
Besiberri Sud (3.017) cantó túnel de Vielha
Tipo de Entrada: RESEÑA | 3 Comentarios

L'ascensió al Besiberri Sud es pot fer en un sol dia des d'aquesta banda, però és recomanable dividir l'excursió en dos dies, dormint la primera nit al refugi que hi ha al costat de l'Estanyet. Durant l'estiu no trobarem massa complicacions per fer el cim, llevat del tram final de la pujada que

Excursionismo | Pirineo - Andorra
Tossa del cap de Siscaró (2.818)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios

La Tossa del cap de Siscaró (2.818) és modest entre el conjunt de pics que hi ha a Andorra; però la seva alçada i ubicació, sobre el circ de Siscar i les basses de Siscaró, converteixen aquest cim en una bona destinació en època de primavera, quan la neu fa difícil assolir pics més ambicio

Senderismo | Pirineo - Andorra
Estanys de Juclar (2.310) versió hivernal
Tipo de Entrada: RESEÑA

La caminada als Estanys de Juclar (2.310) és una bona passejada per a l'excursionista que disposi de poc temps o d'una meteorologia inestable, a banda d'un bon punt de partença per a excursions més llargues com ara la ruta fins als estanys de Fontargent o l'ascensió al Pic de Rulhe. De fet, al c