Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas

Excursionismo | Montserrat - Can Jorba
Camí dels Francesos - Plecs del Llibre - Naps de Dalt - Palomera
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios

Itinerari circular des de Can Jorba que pot esdevenir una excursió per ell mateix fins a la Coma dels Naps de Dalt, just abans de la cruïlla Montgròs/Ecos o que pot servir com a via d'accés a algun d'aquests dos indrets elevats del massís. Aquest itinerari requereix una certa orientació pel ma

Excursionismo | Montseny - Collformic
Collformic - Matagalls - Sant Segimon
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios

Itinerari circular que combina l'ascensió més típica al Matagalls, amb el camí cap a Sant Segimon i la pista forestal del Torrent de Rentadors i la Roca del Marquès. És una alternativa a l'anada i tornada de Collformic al Matagalls que permet enfilar-se fins a l'ermita de Sant Miquel, que qued

Excursionismo | Serralada Litoral Catalana - Moianès
Sant Sadurní de Gallifa, Cingles de Gallifa
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios

Els camins que pugen a i baixen de Sant Sadurní de Gallifa són molt diversos i en alguns casos perdedors. En aquesta ressenya proposem una ascensió pel camí dels Feliuans, que és l'itinerari més típic i ben senyalitzat cap al cim, però la baixada la farem, en part, per la Canal de Sant Sadur

Excursionismo | Prepirineo - Puigsacalm - Bellmunt
Puig de les Àligues (Serra de Curull), 1.342
Tipo de Entrada: RESEÑA

L'itinerari circular permet gaudir dels boscos frondosos d'aquesta zona, especialment durant la pujada pel vessant nord. Les vistes són bones sempre que no trobem boira espessa (com ha estat el cas) i la baixada ofereix indrets agradables com el Salt del Molí temps: 04:30desnivell: 400 (900-1.300)

Excursionismo | Prepirineo - Vall d'en Bas
Puigsacalm (per carena de Tosell Gros i P.Civaderes)
Tipo de Entrada: RESEÑA

Aquesta ruta és una variant de l'excursió des del coll de Bracons, amb un inici comú amb l'itinerari habitual, però que aviat s'enfila a la carena que porta cap al Tosell Gros i el Puig de les Civaderes. Hem estirat la ruta fins al Puig dels Llops. La tornada la fem pel camí habitual. La dificu

Excursionismo | Serralada Litoral Catalana - Llaberia - Baix Camp
Miranda de Llaberia (919), Creu, Mont-Redon, Cavall Bernat
Tipo de Entrada: RESEÑA | 2 Comentarios

L'excursió per la Serra de Llaberia permet fer un itinerari circular enlairap, amb vistes al Camp de Tarragona, al mar, al Montsant, als Ports, a les serres de la Ribera d'Ebre, a les serres de Vandellós i Santa Marina. És un gran mirador, on en alguns dies de l'any pot arribar a fer molt de vent

Excursionismo | Pirineo - Andorra
Casamanya (2.752)
Tipo de Entrada: RESEÑA

El cim de Casamanya, un conjunt de tres cimets, és accessible des del Coll d'Ordino. Resulta senzill de pujar-hi si ho fem per la via habitual, ben fressada i marcada. La ruta ofereix grans vistes a tot el pririneu andorrà, donada la posició central que aquest cim té al principat. La ruta feta c

Excursionismo | Pirineo - Cadí
Comabona (pel Clot de Comabona), 2.547
Tipo de Entrada: RESEÑA

Aquesta no és la via més interessant d'ascensió al cim de Comabona, però sí que constitueix una possible variant (de pujada o baixada) per a excursionistes que ja hagin pujat hagin provat altres vies d'accés a aquest cim. L'itinerari està marcat com a SL (sender local, marques verdes i blanqu

Gorges del Dades
Tipo de Entrada: RESEÑA

L'itinerari proposat és aconsellat només als mesos de calor d'estiu, i només en cas de bon temps. Es tracta de gorges amb roca escarpada, de les quals seria difícil sortir si hi hagués una avinguda fluvial. El recorregut transcorre gairebé exclusivament per riu, i ens podem anar remullant en p

Excursionismo | Atlas
Gorges del Todra (des de Tinerhir)
Tipo de Entrada: RESEÑA

La passejada des de Tinerhir fins a les gorges del Todra és una caminada agradable, si obviem els nombrosos falsos guies, de 10 a 40 anys, que ens poden molestar; i si obviem la quantitat de camins laberíntics que ens poden fer pedre. Després d'haver fet aquest itinerari en 3 ocasions, les indica

Aguelzim (Tète i Adrar), 3650-3.700
Tipo de Entrada: RESEÑA

Més enllà de ser un camí per anar al refugi de Tazarhart, o a Imlil per un itinerari alternatiu, l'ascensió a l'Aguelzim és sobretot cim perfecte per acostumar-se a l'alçada i al terreny per a qui vulgui preparar pujades més exigents com la de Toubkal o Ouanoukrim. Si ja hem fet aquestes asce

Excursionismo | Atlas - Toubkal
Toubkal (+ Toubkal Oest, Tete D'Ounanoums, Imouzzer i Tibheirine)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 4 Comentarios

La pujada al cim del Toubkal és un atractiu en si mateix. De totes maneres hi ha la possibilitat de completar la ruta pujant altres cims que vénen més o menys de camí. Dels quatre que hem ressenyat n'aconsellem almenys dos com a accessibles (amb grimpades) i interessants pel que aporten en viste

Refugi Toubkal - Djebel Adj (El Hach) - Imlil
Tipo de Entrada: RESEÑA

El recorregut que es proposa és una alternativa llarga, i segons el mes de l'any, feixuga, per tornar cap a Imlil. De totes maneres, permet fer una ascensió a l'Aguelzim, enfilar-se fins al cim del Djebel Adj, visitar una vall força menys concorreguda, passar per les 85 llaçades, i pels vells ca

Refugi del Toubkal
Tipo de Entrada: RESEÑA

El refugi de Neltner, actualment ja només anomenat refugi de Toubkal, és de la CAF, francès. És acollidor i té un funcionament correcte. Pot servir de base per a fer excursions diverses, com l'ascensió a Ouanoukrim, Aguelzim, Toubkal, llac d'Ifni, o cap a El Hach. En aquesta secció en podreu

Excursionismo | Atlas
Ouanoukrim 4.089 (Ras i Timesguida), i Bou Ouzzal (3.850)
Tipo de Entrada: RESEÑA

Ouanoukrim és el segon cim del Marroc en alçada. Tant atractiu per l'ascensió com el Toubkal, i amb unes vistes tant o més espectaculars. És un complement perfecte per allargar l'estada al refugi, si no volem limitar-nos al cim més concorregut. L'ascensió és tranquil·la, llevat d'una grimpa