Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » » Estanys De Juclar (2.310) Versió Hivernal
Senderismo | Pirineo - Andorra
Estanys de Juclar (2.310) versió hivernal

La caminada als Estanys de Juclar (2.310) és una bona passejada per a l'excursionista que disposi de poc temps o d'una meteorologia inestable, a banda d'un bon punt de partença per a excursions més llargues com ara la ruta fins als estanys de Fontargent o l'ascensió al Pic de Rulhe. De fet, al costat dels estanys podem trobar un refugi lliure amb capacitat per a prop de 50 persones, per bé que dormir-hi fins el mes de maig és un exercici de resistència a les baixes temperatures. L'excursió a Juclar, d'unes 3 hores (entre pujar i baixar) permet contemplar a la primavera els estanys en ple desglaç, una visió memorable, quan el sol de la tarda dóna un color blau turquesa al glaç que ja s'ha fos. A la zona hi accedirem des de la carretera CG2 en direcció Soldeu, desviant-nos cap a la vall d'Incles, i estacionant al costat del Pont de la Baladosa.

carretera cap a la vall d'Incles

petita cascada i pont de fusta,a mig camí

tram final de la pujada

visió de l'estany primer en desglaç

temps: 03:00
desnivell: 500 (1.800-2.300)
dificultat: fàcil
material: paraneus a la primavera
època: maig

00:00
- l'inici de la ruta al pont de la Baladosa està ben assenyalat amb una placa que ens indica la necessitat de resseguir durant 10 min les marques vermelles i taronges

00:10 - bifurcació, trobem una placa que ens indica dues opcions (Juclar i Siscaró) escollim el camí de l'esquerra, deixem les marques dels colors esmentats i resseguim ara els punts grocs, que amb encert estan pintats a una alçada superior a un metre de terra, de manera que la neu no ens n'impossibilita la visió

00:20 - blocs de roca, comencem a trobar grans blocs de roca, en part granítica, que fan més interessant l'ascensió pel costat esquerres del riu Juclar

00:50 - trobem una cascada i sobre d'ella un pont de fusta que creuarem per seguir el camí, ara pel cantó dret del riu

01:15 - seguint pel marge dret del Juclar, trobarem una llengua de neu d'uns 200 metres de llargada i uns 40 de desnivell que ens portaran ja a una alçada de 2.250 metres, posteriorment ens tornarem a situar a l'esquerra del riu

01:30 - poc abans ja d'arribar als estanys trobem una antiga construcció en runes, restes del que hauria pogut ser una gran cabana de pastors, així com una placa solar davant d'una gran roca, per dins parcialment buida, però tapiada amb una porta de ferro; novament creuarem el riu oper situar-nos al marge dret

01:40 - una grimpadeta final ens deixa just davant el primer estany de Juclar (n'hi ha dos i el segon es troba a uns 5 minuts). La visió a l'època del desglaç és impactant, i val la pena assegurar-se que en cap moment trepitgem en fals (altament improbable) perquè caure-hi podria ser mortal. Al costat del primer estany i seguint les marques de punts grocs trobem el refugi de Juclar, gran i confortable, però fred a l'hivern, amb goteres, i amb un toll d'aigua davant la llar de foc

01:45 - el segon estany el trobarem seguint les marques des del refugi; el camí que porta del primer al segon estany té una inclinació important amb neu dura o glaç; val la pena mirar de no relliscar perquè cauríem a l'aigua glaçada

el descens el farem pel mateix camí, i el podrem completar amb una hora i quart

03:00 - arribem novament al pont de la Baladosa, lloc des d'on hem iniciat l'excursió