Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » » Sant Sadurní De Gallifa, Cingles De Gallifa
Excursionismo | Serralada Litoral Catalana - Moianès
Sant Sadurní de Gallifa, Cingles de Gallifa
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios | 1 visitas

Els camins que pugen a i baixen de Sant Sadurní de Gallifa són molt diversos i en alguns casos perdedors. En aquesta ressenya proposem una ascensió pel camí dels Feliuans, que és l'itinerari més típic i ben senyalitzat cap al cim, però la baixada la farem, en part, per la Canal de Sant Sadurní i per pistes i corriols una mica perdedors del vessant sud est que ens portaran fins al Serrat Comiller, el Serrat del Cau i en darrer terme, fins al mas de la Roca. Aquesta variant fa una mica més difícil l'excursió, de manera que amb mal temps, presses, o si hi ha problemes d'orientació, recomanem baixar desfent el camí de pujada, que està més ben indicat i fressat. Si s'opta per baixar per la canal de Sant Sadurní, cal tenir en compte que les pistes de tornada al Mas de la Roca són diverses i es troben a nivells diferents. Cal portar un bon plànol per decidir amb criteri per quina d'aquestes optem (la que hem triat nosaltres* no és l'única).

temps: 03:15
desnivell: 450 (500-950)
dificultat: si es fa el circuit complet és de dificultat mitjana, pels problemes d'orientació i alguns descensos per corriols amb fort desnivell. Si tornem pel mateix camí es pot considerar una sortida fàcil

CAMÃ DELS FELIUANS - SANT SADURNÃ

00:00 - sortim des de l'inici de la pista que porta al mas de la Roca. La pista es pot trobar entre els quilòmetres 12-13 de la carretera entre Sant Feliu de Codines i Gallifa. Hi ha marques de color verd i groc que ens acompanyaran fins al cim
00:10 - bifurcació: a l'esquerra hi ha la pista que va fins al mas de la Roca. Al cap de dos minuts trobem una altra bifurcació. Si seguim les marques de color no hi ha d'haver errors en aquest punt del camí
00:15 - Creuem la Riera de la Roca, i prenem un camí a la dreta que s'endinsa en un bosc espès
00:45 - bifurcació: a l'esquerra hi ha el camí que hem de seguir, sempre marcat
00:50 - bifurcació: a l'esquerra hi ha un corriol que planeja sota el cingle; hem de prendre, però el camí de la dreta
01:00 - collet de Pedra; el reconeixem per la tanca metàl·lica de color verd. el camí planeja
01:05 - bifurcació, prenem el camí de l'esquerra
01:10 - arribem al coll de Sant Sadurní. Travessem la pista forestal i el camí enfila cap a Sant Sadurní de Gallifa, ara sense marques de colors però amb fites i amb un corriol visible, per bé que una mica deteriorat
01:20 - travessem una pista i seguim enfilant el corriol
01:30 - Sant Sadurní de Gallifa. Construcció amb una inscripció del 1714. A l'era podem gaudir de bones vistes al Moianès

SANT SADURNÃ - SERRAT CONILLER - SERRAT DEL CAU - MAS DELA ROCA

01:45 - Des del cim reculem fins al coll de Sant Sadurní, i just a l'esquerra, a la banda sud de la pista i del coll trobem (poc visible) el corriol que baixa per la canal de Sant Sadurní. Està marcat amb punts blancs i el tram inicial té força pendent
01:55 - el camí esdevé més planer
02:00 - creuem una pista, al cap de dos minuts trobem una altra pista i aquesta la seguim cap a l'esquerra
02:05 - bifurcació, la pista principal puja, la secundària baixa, la podem identificar perquè està tallada amb una enorme roca despresa que ocupa tota l'amplada de la pista
02:15 - la pista acaba, a la dreta baixa un corriol precarim però suficient per anar-lo seguint
02:20 - arribem a una pista que seguim a l'esquerra
02:30 - la pista acaba i a la dreta veiem un corriol indicat amb fites molt escasses, està poc transitat però s'hi pot caminar sense problemes
02:45 - arribem a un camí força més trepitjat, principalment per motos de trial, el seguim a l'esquerra. És un camí planer i ben fressat que no hauria de donar massa problemes d'orientació
02:55 - mas de la Roca, la pista el voreja per l'esquerra

MAS DE LA ROCA - INICI

03:00 - passem per un pont
03:05 - arribem al pont que havíem trobat al punt horari 00:10
03:15 - tornem a ser al punt de sortida

*Agraïm a l'Enric i l'Encarna les seves orientacions per aquest, terreny que fins ara ens era totalment desconegut!