Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » » Miranda De Llaberia (919), Creu, Mont-redon, Cavall Bernat
Excursionismo | Serralada Litoral Catalana - Llaberia - Baix Camp
Miranda de Llaberia (919), Creu, Mont-Redon, Cavall Bernat
Tipo de Entrada: RESEÑA | 2 Comentarios | 1 visitas

L'excursió per la Serra de Llaberia permet fer un itinerari circular enlairap, amb vistes al Camp de Tarragona, al mar, al Montsant, als Ports, a les serres de la Ribera d'Ebre, a les serres de Vandellós i Santa Marina. És un gran mirador, on en alguns dies de l'any pot arribar a fer molt de vent (factor climatològic que cal tenir present). El recorregut no té cap dificultat especial, però s'ha de considerar com a pronunciada la canal cap a la Miranda, la petita grimpada, i el flanqueig exposat a l'est del Cavall Bernat. Com l'excursió dels Cingles de la Dòvia, es tracta d'un itinerari força recoamanable per la frontera entre el Baix Camp i el Priorat

temps: 04:00h.
desnivell: 500 (400-900)
dificultat: baixa-mitjana, per les grimpades (escasses i poc tècniques) i el pas exposat a la dreta del Cavall Bernat

COLLDEJOU - MIRANDA

00:00 - sortim del municipi de Colldejou per la sortida oest, seguint les marques del GR-7 que va cap al coll de Guix. Podem deixar el cotxe a l'inici de la pista
00:05 - bifurcació: a la dreta trobem una pista que va més recta cap al coll de Guix, a l'esquerra el GR-7. Totes dues s'acaben trobant, però seguim la de la dreta, que fa drecera. Al cap de 2 minuts trobem una bifurcació; prenem la pista de la dreta que puja; la de l'esquerra baixa
00:15 - bifurcació: el camí de la dreta puja; prenem el de l'esquerra que baixa i va a retrobar la pista principal del GR-7 cap al Coll de Guix
00:30 - arribem al Coll de Guix. Hi trobem una cruïlla que ens permet anar cap a la Mola de Colldejou a la dreta, recte seguint el GR, o a l'esquerra per un corriol amb pendent, indicat com a camí cap a Pratdip; és la drecera d'en Ramon. Prenem aquest camí. Des d'aquí fins al Cavall Bernat anirem resseguint marques blaves. Passem per un bosc d'alzines i pins
00:45 - enfilem una canal a la dreta d'un petit cingle rocós; sempre seguint les marques blaves
00:55 - arribem a un collet i a un primer mirador cap al Mediterrani. Les marques blaves van cap a la dreta i amb una petita grimpada arribem a la Miranda de Llaberia

MIRANDA - CAVALL BERNAT

01:00 - Miranda de Llaberia (919). Seguim per carena en direcció S-E, per camí proper a la carena, sempre amb marques blaves cap a la Creu
01:05 - bifurcació: a l'esquerra trobem una baixada per canal; és una possible via ràpida de descens que permetria escurçar l'excursió, ja que baixa fins al PR i a colldejou. Però seguim pel camí de carena cap a la Creu
01:10 - bifurcació: esquerra el camí puja cap a la Creu; recte segueix cap a Mont-Redon. Fem la pujada i baixada de la Creu, que ens ocupa durant 10 minuts
01:20 - tornem a la mateixa bifurcació i ara seguim cap al Mont-Redon per camí de carena
01:30 - bifurcació: a l'esquerra hi ha un camí cap al Cavall Bernat que permetria escurçar l'excursió; recte seguim cap al Mont-Redon, flanquejant el cim de la Punta pel vessant oest
01:35 - bifurcació: a l'esquerra el camí va cap al cim del Mont-Redon, a la dreta cap a la font de Mont-Redon. Anem cap al cim
01:40 - canviem de vessant de carena i ara anem pel vessant est
01:50 - cim del Mont-Redon, baixem del cim pel vessant sud
01:55 - havent baixat del cim pel vessant sud, trobem un camí que gira a l'esquerra; tornem en direcció Cavall Bernat pel vessant est de la carena, veiem el Cavall Bernat perfectament, i el camí, ben fressat, està indicat amb marques blaves

CAVALL BERNAT - COLLDEJOU

02:10 - flanquegem el Cavall Bernat pel vessant est; ara passem de marques blaves a marques grogues. El pas no té dificultat tècnica però és exposat i desaconsellat per a persones amb vertigen
02:20 - arribem a un morrot rocós: el Morral d'en Voltes, seguim baixant per camí de marques grogues
02:30 - arribem al camí de PR (marques grogues i blanques); aquest camí gira en direcció nord-oest, planeja i baixa suaument
02:45 - arribem a una pista (cruïlla), seguim la pista a la dreta i just abans d'arribar a una bassa gran sortim per un camí a la dreta de la pista, marcat com a PR
02:50 - trobem pista forestal, la seguim avall durant 20 metres i a la dreta trobem el camí indicat com a PR
02:55 - pista, seguim baixant
03:00 - bifurcació: recte segueix la pista indicat com a PR, però prenem el camí de l'esquerra, que baixa pel barranc de les Soques; aquest és l'antic camí de Colldejou a Pratdip, i està marcat amb un cartell
03:15 - a la dreta veiem la fondalada del barranc, fosc i profund
03:20 - el camí passa per camps d'avellaners
03:30 - arribem a la carretera, i la seguim cap a Colldejou, a l'esquerra
03:45 - arribem al punt de sortida, al sector oest de Colldejou, a l'inici de la pista que va cap al coll de Guix