Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » » Oldenhorn (3.122)
Excursionismo | Alpes - Suïssa
Oldenhorn (3.122)

El pic d'Oldenhorn, que té una estricta forma piramidal no presenta especial dificultat per als excursionistes, almenys a l'estiu, tot i que la boira i els canvis de temps inesperats ens poden donar algun petit ensurt dalt d'aquest 3.000. El cim dóna una bona perspectiva de les valls del centre-sud de Suïssa, i molt especialment del Glaciar dels Diablerets, que queda just al costat. L'ascens i el descens es poden completar en unes 6 hores. És recomanable pujar molt d'hora al matí, ja que passarem per la vall d'Oldenbach, altrament coneguda com la vall de les marmotes, i si matinem durant el recorregut (pel costat del rierol) en podrem veure ben bé una desena en diversos trams, sempre expectants, sostenint-se sobre les dues potes posteriors i, això sí, molt espantadisses

cim piramidal d'Oldenhorn des de la vall d'Oldenbach

la vall d'Oldenbach, o paradís de les marmotes

altres inquilins de la vall d'Oldenbach a l'estiu

el coll d'Oldenhorn des del cim

la vall d'Oldenbach des del cim d'Oldenhorn

temps: 06:00
desnivell: 1.700 (1.300-3.000)
dificultat: fàcil
època: juliol

00:00
- el punt de sortida és el petit poble de Reusch (1.350m.), que trobarem en una carretera secundària que parteix de la carretera que uneix Gsteig amb el Col du Pillon. Al final del poble trobem una zona d'estacionament d'on sorgeix un camí en principi ample que ens portarà cap als salts d'aigua del rierol Oldenbach (bach=rierol).

00:45 - En principi el camí és ben senzill, posteriorment va agafant més alçada fins arribar a interseccionar amb els salts d'aigua d'Oldenbach (1.500m.). El camí en aquest punt és més escarpat i fins i tot trobarem cadenes i cables on agafar-nos per assegurar el pas

01:00 - arribem a la caseta de Büdemli (1.548m.) i el camí transcorre paral·lel al rierol d'Oldenbach; està ben marcat i trepitjat, i durant l'estiu és fàcil trobar excursionistes en aquesta vall, la major part d'ells només per fer ruta per la vall buscant la visió de les marmotes

01:30 - trobem un pont (1.848m.) que ens permet decantar-nos cap a l'esquerra i seguir per aquesta banda del riu, o resseguir la vall per la dreta del rierol. En principi és indiferent, però en cap cas haurem d'agafar el camí que porta cap a Oldenegg o la Cabane de Diablerets. El camí estarà en endavant marcat amb fites fins que arribem a una zona de blocs de roques, on haurem de mirar de trobar més fites; si costen de veure caminarem recte seguint una direcció sud sud-oest

02:00 - es troben els dos camins  (2.003m.) que passaven per la dreta i l'esquerra de la vall (donant lloc a la possibilitat de fer un recorregut circular per la vall) i ara esdevenen un únic camí que seguirà pujant per l'esquerra del rierol d'Oldenbach fins a la cota 2.350m.

03:00 - el camí en aquest darrer tram fins al coll ja es fa més perdedor, passa per entre blocs de roca i petits trams de tartera fins arribar al coll de la Becca d'Audon (2.737m.) que ofereix una vista singular del Glaciar dels Diablerets. Podem trobar alpinistes que el creuen. És imprudent fer-ho si no es va molt ben equipat i es coneix bé el terreny. A la dreta ens queda el pic d'Oldenhorn i pujarem per entre les roques superant un desnivell de 400m.

03:45 - arribem al pic d'Oldenhorn (3.122m.) que ofereix bona vista d'aquesta zona dels Alps, i una visió privilegiada dels Diablerets, i de l'entorn de l'Arpelistock i el Wildhorn

iniciem el camí de retorn pel mateix recorregut de pujada. Amb sort, per la vall d'Oldenbach tornarem a trobar alguna marmota despistada al migdia. El descens al punt d'arribar novament als salts d'aigua no és tècnicament complicat però requereix una certa atenció en els trams més aeris

06:00
- tornem a ser a Reusch, el punt de sortida d'aquesta excursió