Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » » Les Diablerets (glacier 3.000)
Excursionismo | Alpes - Suïssa
Les Diablerets (Glacier 3.000)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios | 1 visitas

La ruta de Diablerets és llarga (prop de 10 hores) i, per tant, dura si la fem en un sol dia. Tenim la possibilitat de dormir a la cabana de Prarochet (2.800m.) que és un refugi guardat. Però no ha estat la nostra opció. El desnivell de l'excursió és de 1.800m., fet que ens permet veure paisatges molt diversos, des de boscos de fulla perenne i caduca, creuats pel rierol de Sanetch, fins al glaciar, a 3.000 metres, passant pel llac de Sanetch, i les muntanyes: Oldenhorn amb forma piramidal, i la Quille du Diable amb forma d'agulla. A banda, un cop arribem a Botta 3.000 podrem veure un paisatge magnífic dels alps suïssos i francesos, veurem el Jungfrau, Monch i Eiger, i intuïrem el Montblanc. En dos moments de l'excursió, al llac de Sanetch i a Botta 3.000 tindrem la possibilitat de tornar prop del punt de partença amb telefèric si ens fallen les forces. En cas de boira és millor no aventurar-se a la zona del glaciar, però no caldrà patir per arribar fins al llac de Sanetch. És una excursió altament recomanable a l'estiu, quan el trajecte presenta poques difcultats, i la calor (sempre suau) fa el camí agradable

glaciar Diablerets des d'Arpelistock

glaciar Diablerets des d'Oldenhorn

la cua del glaciar a l'estiu

cabana al costat de la Quille du Diable

panorama. al centre, Quille du Diable; al fons, serra de Jungfrau, Monch, Eiger

temps: 10:00 (1 dia)
desnivell: 1.800 (1.200-3.000)
dificultat: fàcil, dur
època: agost

00:00
- el punt de sortida serà el poble de  Gsteig (1.200m.), a la frontera del territori francòfon i germànic. El trobarem seguint la carretera que va de Gstaad al Col du Pillon. A l'entrada del poble hi ha una desviació a mà esquerra que porta fins a l'estació del telefèric d'Innergsteig (en certes èpoques de l'any s'hi pot arribar en cotxe però el trajecte també es pot fer a peu; ha estat la nostra opció)

00:20 - telefèric Innergsteig (1.250 m.). Hi ha l'opció de pujar al llac de Sanetch amb l'aeri, però òbviament és millor fer-ho caminant per una via ben marcada, que en un primer transcorre per zona boscosa paral·lela al rierol de Sanetch, i depsrés s'enfila per terreny més rocós però ben marcat

01:00 - bifurcació, el camí se separa del rierol, comença a fer zig-zags, la pujada es fa més intensa i guanyem alçada, fins arribar al collet que finalment, al cap d'una horeta, ens deixarà davant del llac de la cabana i el llac de Sanetch

02:00 - arribem a la cabana i llac Sanetch (2.050  m.), en una zona on a l'estiu trobarem bestiar pasturant i alguna caravana estacionada en un indret adequat per passar la nit, o almenys una bona estona. Prendrem el camí que transcorre per la dreta del llac, sense caminar per la pista asfaltada, i seguim el camí marcat que porta cap al coll

03:00 - coll de Sanetch (2.250m.), des d'aquest punt veiem ja el final del glaciar, seguim un camí més estret marcat al costat dret del riu Sarine

03:10 - creuem el riu Sarine i seguim per la banda esquerra del riu. També a l'esquerra tenim la muntanya de Mont Brun

03:30 - el camí arriba fins a la cua del glaciar (2.450 m.) i seguirem la ruta pel marge esquerre del glaciar, sempre a una certa distància. A l'estiu, en dies i hores de calor, podem anar escoltant els espetecs del glaciar, que en aquest punt s'anomena de "Transfleuron", i és probable que es desprengui algun bloc; apropar-s'hi excessivament és perillós perquè el gruix del glaciar arriba als 2-3 metres i un bloc que es desprengués al nostre costat ens esclafaria. A uns 10 metres de distància sempre estarem més elevats que el glaç i no hi haurà cap mena de perill

-en el camí que porta a Tour St Martin podem trobar una desviació cap a l'esquerra, marcada amb cartell, que ens portarà a la cabana de Prarochet si optem per dormir aquí i fer la ruta en dos dies

04:00 - arribem a la Tour St Martin (2.908m.) i seguim enfilant el camí, ara per la carena que ens portarà fins a la punxa rocosa de la Quille du Diable, amb una forma molt característica (imatge 5)

04:30 - la Quille du Diable (2.860 m.), punt de trobada per a escaladors, està ubicada al costat d'una cabana (imatge 4) i a través d'una esquerda on trobarem una cadena de seguretat podrem veure la vall de la Creux de Champ, amb nombrosos rierols i camins a centenars (algun miler) de metres avall

05:00 - creuarem el glaciar que en aquest punt es pot travessar a peu sense perill d'escletxes ni allaus i arribem a Sex Rouge (2.842m.), al costat trobarem l'edifici del telefèric conegut amb el nom de Botta 3.000 (aprox. 3.000 m.). Al costat trobarem unes escales que ens porten a un observador meteorològic des del qual podrem veure una imatge magnífica dels Alps amb cims com els Monch, Eiger, Jungfrau, i podem arribar a veure el Montblanc a la distància

inici de la tornada pel mateix camí de pujada

09:00 - arribada al punt de partença, al poble de Gsteig (1.200 m.)