Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » » Volta A Sant Miquel
Senderismo | Montserrat - Sant Miquel
Volta a Sant Miquel

Volta molt senzilla, que transcorre durant la meitat del camí per pista. Permet passar pel Pla de les Taràntules, que és un bon mirador cap al Monestir. L'itinerari es pot combinar amb la volta a Sant Joan, també ressenyada en aquesta web, per tal de fer una ruta més complerta

tram boscós de pujada

vistes al monestir des del pla de les Taràntules

creu que hi ha justa al costat de l'ermita de Sant Miquel

creu de Sant Miquel i ermita de Sant Miquel

tram de serralada on reposa l'ermita de Sant Miquel

temps: 01:30h
desnivell: 250 (750-1.000)
dificultat: fàcil
època: setembre
cartografia: Montserrat, Ed Alpina

00:00 - sortim del Monestir per la plaça de Sant Miquel, seguint el GR i en direcció a Sant Jeroni. Pujarem pel pas dels Francesos

00:20 - placeta de Santa Anna. Bifurcació: a la dreta veiem el PR que va cap a les ermites de Sant Benet i de la Trinitat. Recte segueix el camí de Sant Jeroni, que resseguim, però immediatament trobem una altra bifurcació. El camí de Sant Jeroni segueix recte, però ara nosaltres prenem el PR que baixa a l'esquerra en direccíó cap a la zona de Tebes. al cap de 2 minuts creuem un barranc i trobem una font seca a la dreta. Creuem un segon barranquet, petit. Hi ha ben poques marques de PR però el camí és perfectament clar

00:30 - cruïlla: a la dreta el camí trobem una X, a l'esquerra segueix el PR, però immediatament el deixem, en trobar a la dreta del camí una drecera marcada amb fites i dibuixada al mapa. La drecera puja en zig-zag

00:35 - trobem un camí ample amb baranes de ferro que va de Sant Joan a Sant Jeroni. El seguim en direcció Sant Joan (no cap a Sant Jeroni), és a dir a l'esquerra

00:40Pla de les Taràntules. Estació del funicular i aula de natura. Cruïlla en el pla: recte el camí va cap a Sant Miquel, Collbató, i el Monestir, a la dreta la pista va cap a l'ermita de Sant Joan. Anem cap a Sant Miquel, recte per pista marcada com a PR

00:50 - deixem la pista abans d'arribar al Pla de Sant Miquel, en trobar a l'esquerra una sender de drecera marcat al mapa i indicat amb fites i marques grogues. El sender baixa en zig-zag

01:00 - retrobem la pista que seguim a l'esquerra i immediatament trobem una bassa d'aigua i l'ermita de Sant Miquel. Fa pocs anys l'ermita tenia un porxo que podia servir d'aixopluc o de bivac. Actualment ja no hi és, de manera que aquesta ermita no pot servir d'aixopluc. Al cap de 2 minuts trobem una bifurcació, el camí de la dreta ens permet visitar la creu de Sant Miquel (5 minuts entre anar i tornar). Un cop visitada tornem a la pista principal i seguim baixant cap al monestir

01:30 - dos minuts després de passar per la zona d'acampada i pel costat el sender que puja cap al mirador de Fra Garí arribem al Monestir de Montserrat