Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » » Aguelzim (tète I Adrar), 3650-3.700
Excursionismo | Atlas - Toubkal
Aguelzim (Tète i Adrar), 3650-3.700

Més enllà de ser un camí per anar al refugi de Tazarhart, o a Imlil per un itinerari alternatiu, l'ascensió a l'Aguelzim és sobretot cim perfecte per acostumar-se a l'alçada i al terreny per a qui vulgui preparar pujades més exigents com la de Toubkal o Ouanoukrim. Si ja hem fet aquestes ascensions, la pujada a l'Aguelzim és un recorregut mirador sobre la vall del Toubkal, i els massissos més imponents (Tazarhart, Ouanoukrim, Toubkal). A banda, ofereix una vista insòlita sobre el poble d'Imlil, 2.000 metres més avall, i el cim d'El-Hach, un 3.000 que des d'aquí sembla un turonet

temps: 04:45
desnivell: 500 (3.200-3.700)
dificultat: fàcil

REFUGI - TETE AGUELZIM

00:00 - sortim del refugi en direcció cap a Imlil
00:10 - passats 3 canvis de rasant del camí, apareix un corriol desdibuixat que enfila a l'esquerra. Aviat el camí es va veient més clar i esdevé un camí per a mules
00:20 - el camí creua un petit rierol, a l'estiu sovint sec
00:30 - el corriol fa petits zig-zag en direcció N-W
00:40 - el camí planeja i esdevé còmode
00:45 - novament zig zag en direcció N-W
00:50 - el camí torna a planejar per la falda de la muntanya
01:00 - arribem a un replà amb bones vistes a la vall d'Imlil. Els zig-zag del camí pugen en direcció cap a la carena
01:15 - mirador cap a Imlil, el camí puja planer. Durant bona part del recorregut podem gaudir també de les vistes cap a la vall del Toubkal i cap al massís del Toubkal i els Ouanokrim
01:20 - coll, el camí a la dreta porta cap a Tete d'Aguelzim, el cim que serveix de mirador en direcció nord, cap a Imlil; el camí a l'esquerra porta a la carena Adrar d'Aguelzim, en direcció sud. En un primer moment anem cap a la Tete
01:25 - arribem a un gran replà, seguim fins a la Tete, un gran mirador (3.650)

TETE AGUELZIM - ADRAR AGUELZIM

01:45 - havent desfet el camí, tornem a ser al coll i ara prenem el camí en direcció sud, enfilant directament la carena
02:00 - primer cim de la carena, Adrar Aguelzim
02:15 - segon cim
02:30 - tercer i quart cims
02:45 - 5è cim, el més alt, 3.700, abans d'arribar al Tadat, un cim que exigeix grimpada i que en condicions de vent com les que hem trobat és desaconsellabe. Desfem el camí

ADRAR AGUELZIM - REFUGI

Desfem exactament el camí que hem fet