Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » Senderismo » Monistrol - Monestir, Gr 5/96, Drecera Dels 3/4
Senderismo | Montserrat - Monistrol
Monistrol - Monestir, GR 5/96, drecera dels 3/4

Itinerari d'aproximació al Monestir de Montserrat, des d'on comencen algunes de les excursions a l'interior de la serralada. El recorregut és breu, 1h, i senzill, ja que transcorre per algun tram de pista i camí ben indicat i en bones condicions. Aquesta excursió es pot combinar fàcilment amb alguna de les que ja hi ha penjades a l'apartat 'Montserrat' d'aquesta mateixa web

bifurcació per agafar la drecera dels 3/4

deliri cromàtic?

el camí del cremallera

el camí de la cova santa

el complex del Monestir de Montserrat

temps: 01:00h
desnivell: 500 (200-700)
dificultat: fàcil
època: agost (millor primaver o tardor)
cartografia: Montserrat, Esc 1:25.000, Ed Alpina

00:00 - el punt de partida és passat el punt quilomètric 5 de la carretera que va de Monistrol a Montserrat, las BP-1121, just al costat del poble de Monistrol. De l'esquerra de la carretera surt el GR 5/96 que puja al Monestir. El seguim

00:05 - bifurcació: seguim el camí de la dreta. Els senyals típic del GR s'uneixen amb senyals blanc-blau i vermell-verds, que ens acompanyaran durant la pujada. Una mica excessiu, tot plegat

00:10 - pista forestal; la seguim a l'esquerra

00:15 - bifurcació: a l'esquerrra hi ha el camí de les canals, a la dreta la drecera dels 3/4, que és per on puja el GR 96. Seguim aquest darer camó, més curt

00:25 - creuem una canal cap a l'esquerra

00:30 - creuem una canal i trobem una bifurcació: seguim el camí recte i a l'esquerra, per on va el GR

00:35 - augmenta la vegetació i, per tant, l'ombra

00:45 - cruïlla: recte hi ha al camí de les canals, a la dreta la pujada al Monestir per GR, i el camí d'on venim, enrere, és el de Monistrol. Seguim l'opció de la dreta, que puja pel costat d'un tub d'aigua canalitzada. Al cap de 2 minuts trobem escales de ciment

00:55 - bifurcació: a l'esquerra hi ha el camí de la Santa Cova, a la dreta la pujada al monestir, per camí molt treballat

01:00 - arribem al complex del Monestir. Concretament al replà d'on surten les escales que pugen cap al camí e Sant Jeroni, la Tebaida, i diversos itineraris que hi ha a la serralada. Des d'aquí, doncs, es poden iniciar diverses rutes per Montserrat