Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » Excursionismo » Puigsacalm (per Carena De Tosell Gros I P.civaderes)
Excursionismo | Prepirineo - Vall d'en Bas
Puigsacalm (per carena de Tosell Gros i P.Civaderes)

Aquesta ruta és una variant de l'excursió des del coll de Bracons, amb un inici comú amb l'itinerari habitual, però que aviat s'enfila a la carena que porta cap al Tosell Gros i el Puig de les Civaderes. Hem estirat la ruta fins al Puig dels Llops. La tornada la fem pel camí habitual. La dificultat d'aquest itinerari és superior a la del camí normal, perquyè hi ha alguna grimpada i amb terra humit o moll podria donar problemes. Les vistes recompensen l'esforça, ja que durant bona part del recorregut anem per un camí força enlairat que permet contemplar el Montseny, el Pedraforca i el Pirineu, així com la vall d'en Bas

temps: 03:15
desnivell: 400 (1.100-1.500)
dificultat: baixa-mitjana (per les grimpadetes amb una mica de pendent)

COLLADA - CIVADERES

00:00 - sortim de la collada de Bracons seguint marques vermelles/blaves indicades sobre la roca tocant a la carretera. El camí és estret i passa per un terreny boscós
oo:05 - trobem marques grogues que també ens acompanyen durant aquest primer tram
00:10 - bifurcació poc visible: recte segueixen les marques blaves i vermelles; però nosaltres prenem un corriol a la dreta, marcat només amb fites, que porta directe cap a la carena, que resseguirem cap al N-E
00:30 - arribem al Tosell petit (1.436), el camí segueix a la dreta per carena
00:35 - bifurcació: a la dreta hi ha un camí que deixaria la carena, però seguim a l'esquerra resseguint la carena
00:50 - Tosell Gros (1.456). Seguim per carena; tenim vistes cap al Montseny i Montserrat
01:00 - arribem al Puig de Civaderes (1.446), el camí baixa per la carena en direcció al Puigsacalm, i des d'aquí tenim bones vistes al Pedraforca i al Pirineu de Girona

CIVADERES - PUIGSACALM

01:05 - el camí planeja
01:30 - trobem una tanca metàl·lica que resseguim a l'esquerra, deixem la carena i al cap de 2 minuts trobem el camí principal marcat amb marques blaves/vetmelles
01:35 - cruïlla: permet anar cap a Sant Privat o cap al Puig dels Llops, prenem el camí cap al Puig dels Llops
01:40 - cruïlla: a la dreta anem cap a Puigsacalm, a l'esquerra cap al Puig dels Llops. Ara prenem el camí cap al Puigsacalm, ja que des del mateix cim podem reprendre el camí cap al Puig dels Llops
01:45 - cim del Puigsacalm (1.515). Les vistes des del cim són imponents.

PUIGSACALM - P. LLOPS

Per arribar fins al Puig dels Llops hem de baixar suaument per carena sense cap dificultat i per camí suficientment fressat
02:00 - Puig dels Llops

TORNADA

Per tornar cap a la caollada de Bracons reculem fins al punt horari 01:30 sefent camí
02:20 - bifurcació. A l'esquerra el camí enfila la carena per on hem fet la via de pujada, però ara seguim a la dreta epl camí principal marcat amb marques blaves i vermelles, i també de color groc
02:25 - cruïlla ben senyalitzada: És el pla dels Rasos del Monter: Recte arribaríem fins al pla Traver, però anem a l'esquerra en direcció a la Font dels Tornadissa. la baixada ara és per un replà d'herba
02:30 - Font Tornadissa. el camí segueix durant uns metres a l'esquerra del rierol. Sempre seguint les marques dels colors indicats més amunt
02:35 - bifurcació: a la dreta hi ha el camí cap a Sant Bartomeu i Vidrà, a l'esquerra prenem el camí cap a la collada de Bracons. Ara és un camí ample i ben empedrat
02:40 - el camí s'estreny
02:55 - arribem a la collada de Sant Bartomeu on hi ha una bifurcació. Seguim pel camí de l'esquerra
03:10 - bifurcació: és la que havíem trobat al punt horari 00:10. Seguim baixant cap al coll de Bracons