Estas en » caminant pel món » Inicio
Excursionismo | Montserrat - Can Jorba
Camí dels Francesos - Plecs del Llibre - Naps de Dalt - Palomera
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios

Itinerari circular des de Can Jorba que pot esdevenir una excursió per ell mateix fins a la Coma dels Naps de Dalt, just abans de la cruïlla Montgròs/Ecos o que pot servir com a via d'accés a algun d'aquests dos indrets elevats del massís. Aquest itinerari requereix una certa orientació pel massís, alguna pujada forta per canal i per paret de conglomerat, i per tant no és massa recomanable si fa mal temps o no es disposa d'una bona cartografia

temps: 03:00h (a/t, sense comptar pujada a Montgròs o Ecos)
desnivell: 500 (500-1.000)
dificultat: mitjana

CAN JORBA - PLECS DEL LLIBRE - COMA DELS NAPS

00:00 - el punt de sortida és Can Jorba, on s'arriba amb cotxe per pista forestal. Comencem a caminar cap a l'est, per pista fins a trobar un camí que puja a l'esquerra, cap al Nord
00:05 - trobem el camí de l'esquerra, és el Camí dels Francesos, indicat com a PR. És un camí estret i boscós, que anem seguint sempre amb les marques de PR
00:45 - bifurcació: el PR segueix a la dreta per anar fins a Sant Jeroni; prenem el camí de l'esquerra que va cap al Torrent del Migdia passant pel coll de l'Ajaguda
00:50 - coll de l'Ajaguda: baixem del coll seguint unes marques blanques que porten cap al Torrent del Migdia
00:55 - Torrent del Migdia: en arribar-hi trobem una bifurcació. Si seguim caminant pel Torrent arribarem fins al coll del Migdia; però nosaltres ens decantem a l'esquerra per un camí que inicialment costa de trobar, indicat amb marques grogues. El camí aviat puja fort per paret inclinada de conglomerat (amb terra moll perillós)
01:00 - arribem a un collet i seguim caminant amb les marques grogues com a orientació principal, en direcció Nord-oest. Som al camí dels plecs del llibre. Passem per successius trams de paret de conglomerat amb pendent pronunciat. Si el terra està sec no han de donar problemes
01:15 - el camí planeja a l'esquerra i al cap d'1 minut trobem una bifurcació: a l'esquerra avall hi ha les marques grogues, recte i planejant trobem unes marques blaves i grogues
01:20 - enfilem una canal amb un pas que requereix l'ús de les mans. al cap d'1 minut trobem una altra bifurcació amb un camí a l'esquerra que baixa cap al Bruc; però nosaltres seguim planejant seguint les marques blaves/grogues
01:25 - el camí puja fort
01:30 - el camí planeja i anem seguint ara marques de color blau
01:35 - coma dels Naps de Dalt. Cruïlla: des d'aquí podem seguir recte cap als Ecos o el coll de Porc, anar cap al Montgròs, o desfer camí per anar a trobar la baixada pel Camní de la coma dels Naps de Dalt cap a la Palomera i Can Jorba

La pujada i baixada al Montgròs pel camí de la dreta suposa una hora de camí senzill, principalment PR, però amb un desnivell fort
La pujada i baixada als Ecos seguint el PR recte i posteriorment passant a les marques blaves i vermelles (també algunes de verdes) pot suposar una mica més d'una hora, i el camí és més complicat que el del Montgròs

Sense tenir en compte aquesta hora llarga que representa pujar qualsevol dels cims més propers, aquest seria el camí de tornada

COMA DELS NAPS - PALOMERA - CAN JORBA

01:35 - desfem cami baixant per l'itinerari de la Coma dels Naps de Dalt
01:55 - cruïlla: recte avall segueix el Camí de la Coma dels Naps de Dalt, a l'esquerra i amunt hi ha el camí dels Plecs del Llibre, per on havíem pujat. El camí de baixada fa alguns zig-zag
02:05 - el camí planeja
02:10 - bifurcació: a la dreta hi ha les marques grogues cap al Coll del Mosset, a l'esquerra un camí que portaria cap al Torrent del Migdia; prenem el de la dreta
02:15 - creuem un torrentet i aviat les marques passen a color vermell
02:20 - mirador amb vistes al joc de l'Oca, i zig-zags del camí. Passem per una zona de bosc frondós
02:35 - el camí planeja a la dreta i posteriorment torna a baixar en direcció Can Jorba
02:40 - falsa bifurcació: prenem el camí de la dreta, el de l'esquerra està tallat, seguim les marques vermelles i el camí baixa fent alguns zig-zag
02:45 - el camí gira bruscament a l'esquerra, seguim les marques vermelles, posteriorment torna a baixar en zig-zag
02:50 - arribem a la pista forestal, que seguim cap a l'esquerra
03:00 - tornem a ser a Can Jorba

pedret, 17.02.08

Excursionismo | Montseny - Collformic
Collformic - Matagalls - Sant Segimon
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios

Itinerari circular que combina l'ascensió més típica al Matagalls, amb el camí cap a Sant Segimon i la pista forestal del Torrent de Rentadors i la Roca del Marquès. És una alternativa a l'anada i tornada de Collformic al Matagalls que permet enfilar-se fins a l'ermita de Sant Miquel, que queda justa a sobre de Sant Segimon

temps: 03:30
desnivell: 450 (1.250-1.700)
dificultat: fàcil

COLLFORMIC - MATAGALLS

00:00 - sortim de collformic seguint el GR que puja cap al Matagalls
00:10 - passem per sota dels cables elèctrics i el camí gira lleugerament a la dreta
00:30 - enfilem la carena i comencem a veure la creu del Matagalls
01:15 - cim del Matagalls

MATAGALLS - COLLSAPRUNERA - SANT MIQUEL - SANT SEGIMON

01:25 - des del Matagalls hem enfilat el camí de carena per un llom que va en direcció Nord oest cap a un collet
01:30 - collet, trobem les marques vermelles que ens han de guiar fins a Sant Miquel i Sant Segimon
01:35 - zona d'arbres, seguim caminant recte pepl llom
01:55 - arribem a Collsaprunera, des d'aquí enfilem recte amunt la carena de pujada
02:00 - Turó de Collsaprunera
02:05 - Turó de Sant Miquel, baixem per carena fins a l'ermita de Sant Miquel que trobem al cap d'un parell de minuts. Des d'aquí es pot baixar fins a Sant Segimon per un corriol que surt des de la mateixa ermita de Sant Miquel. El camí ens porta fins a l'interior del recinte de Sant Segimon. És un corriol previ a les obres de restauració. Desconeixem si hi ha cap prohibició explícita o motiu per no fer aquest camí, més enllà del perill que els/les vigilants de Sant Segimon ens ho impedeixin
02:15 - Sant Segimon

SANT SEGIMON - TORRENT DE RENTADORS - COLLFORMIC

02:15 - des de Sant Segimon prenem la pista forestal a l'esquerra, en direcció nord-est
02:30 - trobem una font, i a l'esquerra el camí que puja a Collsaprunera per via directa. Nosaltres obviem aquest camí i seguim per pista
02:45 - tanca metàl·lica. La creuem; la pista passa per un bosc amb força arbres, a tocar del Torrent de Rentadors
02:50 - la pista creua el torrent i gira a la dreta (a l'esquerra veiem el camí que pujaria cap al GR, però l'obviem)
03:05 - sortim de la zona d'arbres i trobem la pista que va per la carena. La seguim en direcció sud-est cap a les roques del Marquès, en direcció collformic
03:15 - passem per sota els cables elèctrics
03:20 - deixem la pista i prenem el GR cap a Collformic
03:30 - Collformic

pedret, 24.12.07

Excursionismo | Serralada Litoral Catalana - Moianès
Sant Sadurní de Gallifa, Cingles de Gallifa
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios

Els camins que pugen a i baixen de Sant Sadurní de Gallifa són molt diversos i en alguns casos perdedors. En aquesta ressenya proposem una ascensió pel camí dels Feliuans, que és l'itinerari més típic i ben senyalitzat cap al cim, però la baixada la farem, en part, per la Canal de Sant Sadurní i per pistes i corriols una mica perdedors del vessant sud est que ens portaran fins al Serrat Comiller, el Serrat del Cau i en darrer terme, fins al mas de la Roca. Aquesta variant fa una mica més difícil l'excursió, de manera que amb mal temps, presses, o si hi ha problemes d'orientació, recomanem baixar desfent el camí de pujada, que està més ben indicat i fressat. Si s'opta per baixar per la canal de Sant Sadurní, cal tenir en compte que les pistes de tornada al Mas de la Roca són diverses i es troben a nivells diferents. Cal portar un bon plànol per decidir amb criteri per quina d'aquestes optem (la que hem triat nosaltres* no és l'única).

temps: 03:15
desnivell: 450 (500-950)
dificultat: si es fa el circuit complet és de dificultat mitjana, pels problemes d'orientació i alguns descensos per corriols amb fort desnivell. Si tornem pel mateix camí es pot considerar una sortida fàcil

CAMÃ DELS FELIUANS - SANT SADURNÃ

00:00 - sortim des de l'inici de la pista que porta al mas de la Roca. La pista es pot trobar entre els quilòmetres 12-13 de la carretera entre Sant Feliu de Codines i Gallifa. Hi ha marques de color verd i groc que ens acompanyaran fins al cim
00:10 - bifurcació: a l'esquerra hi ha la pista que va fins al mas de la Roca. Al cap de dos minuts trobem una altra bifurcació. Si seguim les marques de color no hi ha d'haver errors en aquest punt del camí
00:15 - Creuem la Riera de la Roca, i prenem un camí a la dreta que s'endinsa en un bosc espès
00:45 - bifurcació: a l'esquerra hi ha el camí que hem de seguir, sempre marcat
00:50 - bifurcació: a l'esquerra hi ha un corriol que planeja sota el cingle; hem de prendre, però el camí de la dreta
01:00 - collet de Pedra; el reconeixem per la tanca metàl·lica de color verd. el camí planeja
01:05 - bifurcació, prenem el camí de l'esquerra
01:10 - arribem al coll de Sant Sadurní. Travessem la pista forestal i el camí enfila cap a Sant Sadurní de Gallifa, ara sense marques de colors però amb fites i amb un corriol visible, per bé que una mica deteriorat
01:20 - travessem una pista i seguim enfilant el corriol
01:30 - Sant Sadurní de Gallifa. Construcció amb una inscripció del 1714. A l'era podem gaudir de bones vistes al Moianès

SANT SADURNÃ - SERRAT CONILLER - SERRAT DEL CAU - MAS DELA ROCA

01:45 - Des del cim reculem fins al coll de Sant Sadurní, i just a l'esquerra, a la banda sud de la pista i del coll trobem (poc visible) el corriol que baixa per la canal de Sant Sadurní. Està marcat amb punts blancs i el tram inicial té força pendent
01:55 - el camí esdevé més planer
02:00 - creuem una pista, al cap de dos minuts trobem una altra pista i aquesta la seguim cap a l'esquerra
02:05 - bifurcació, la pista principal puja, la secundària baixa, la podem identificar perquè està tallada amb una enorme roca despresa que ocupa tota l'amplada de la pista
02:15 - la pista acaba, a la dreta baixa un corriol precarim però suficient per anar-lo seguint
02:20 - arribem a una pista que seguim a l'esquerra
02:30 - la pista acaba i a la dreta veiem un corriol indicat amb fites molt escasses, està poc transitat però s'hi pot caminar sense problemes
02:45 - arribem a un camí força més trepitjat, principalment per motos de trial, el seguim a l'esquerra. És un camí planer i ben fressat que no hauria de donar massa problemes d'orientació
02:55 - mas de la Roca, la pista el voreja per l'esquerra

MAS DE LA ROCA - INICI

03:00 - passem per un pont
03:05 - arribem al pont que havíem trobat al punt horari 00:10
03:15 - tornem a ser al punt de sortida

*Agraïm a l'Enric i l'Encarna les seves orientacions per aquest, terreny que fins ara ens era totalment desconegut!