Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » » Montmany - Cingles De Bertí (it.circular)
Senderismo | Serralada Litoral Catalana - Cingles de Bertí
Montmany - Cingles de Bertí (it.circular)

Ruta circular que transcorre majoritàriament per dalt dels Cingles de Bertí, primer per la cara més exposada, la del GR-5, i posteriorment pel vessant interior, cobert per zona boscosa, seguint el PR-C33. en aquesta segona part les vistes són menys interessants, però passem per indrets ben curiosos, com el santuari de Sant Pere de Bertí o el mas fortificat del Clascar, en ruïnes, perà amb una estructura encara ben evident i amb una torre de guaita que es manté dempeus. Per arribar al punt de sortida haurem d'agafar des del Figaró la carretera que puja a montmany i on acaba la carretera, mirar d'estacionar el cotxe en un lateral. Potser caldrà estacionar-lo uns 300 metres abans del final de la carretera per trobar un replà adequat

santuari de Sant Pere de Bertí

mas fortificat del Clascar

interior de la torre del mas fortificat del Clascar

vista dels Cingles des del camí cap a Puiggraciós

Santuari de Puiggraciós

temps: 03:15
desnivell: 350m. (500-850)
dificultat: fàcil
època: abril

cartografia: Cingles de Bertí, ed.Alpina

MONTMANY-CINGLE

00:00 - Montmany (500m.), el recinte està ple de cotxes abandonats. Seguim una pista que puja cap al petit santuari de Sant Pau de Montmany, que és a uns 2 minuts. Seguim per la pista, que està marcada amb algunes marques blaves
00:05 - ruïnes de la Rovira. Deixem la pista i prenem un camí molt estret indicat amb marques blaves que puja cap al grau de Montmany; immediatament creuem una pista i seguim enfilant el corriol, sempre amb les marques blaves
00:15 - passem per sota dels cables elèctrics, el camí ara és ample a la dreta i posteriorment enfilem altra vegada un corriol que puja, sempre seguint les indicacions de color blau
00:20 - novament camí ample, a la dreta
00:25 - trobem unes fites de roca a l'esquerra del camí, en prescindim i seguim pel camí ample de marques blaves
00:30 - passem altra vegada per sota de cables elèctrics, seguim les marques blaves que ens porten per un camí estret
00:35 - iniciem el grau de montmany que puja en zig zag fins arribar dalt del cingle de Bertí (800m.)

DALT DEL CINGLE
00:40
- dalt del Cingle de Bertí trobem una cruïlla, i anem a buscar a la dreta un pal elèctric i el camí que va per la part més exposada del cingle (sense cap perill), hi ha marqus verdes. hi ha algun indicador de la taula de pedra, que és un bon mirador
00:45 - el camí troba una pista, la seguim a la dreta. Al cap d'un minut trobem la taula de pedra. bon mirador cap al montseny. Seguim caminant i al cap d'un minut veiem la mola del Vallès a l'esquerra
00:50 - la pista segueix, però prenem el camí paral·lel que hi ha a la dreta de la pista, que és per on va el GR-5
01:00 - bifurcació: a la dreta el camí baixa; seguim pel camí de l'esquerra, ara pista, seguint les marques del GR-5. Al cap d'un minut el GR deixa la pista i seguiex per un caminet a la dreta de la pista
01:10 - per camí ample entrem al bosc de pins i alzines. Immediatament trobem una bifurcació. Prenem el camí de la dreta, per on va el GR-5
01:15 - gran fita de pedra
01:20 - el GR-5 es troba amb el PR-C33. Seguim el PR-C33 a l'esquerra, i enfilem el camí que passarà per darrere el mas de Bellavista, abandonat (850m.)
01:25 - passem per darrere el mas i immediatament trobarem una cruïlla: a l'esquerra i a la dreta hi ha pista, seguim pel mig, per on puja un caminet marcat com a PR. Creuem cables elèctrics. Al cap d'un minut trobem una pista, la seguim a l'esquerra però ja immediatament trobem un camí a la dreta que puja amunt per PR. El PR ben indicat s'endinsa en un bosc d'alzines
01:40 - PR gira a la dreta i baixa lleugerament. Al cap de 2 minuts passem pel costat d'una bassa
01:45 - trobem una pista, seguim a l'esquerra per PR. Al cap de 2 minuts el PR deixa la pista principal i pren una pista secundària a l'esquerra; està prou ben indicat
01:55 - arribem a un mas abandonat i en ruïnes, el mas de Barnils, i prenem el camí de la dreta del mas PR
02:00 - el PR gira a l'esquerra i ja veiem sota nostre el santuari de Sant Pere de Bertí (800m.)
02:05 - trobem una pista i la seguim a l'esquerra; a la dreta ens queda l'ermita. Durant uns quante metres PR i GR coincideixen
02:10 - la pista principal fa un revolt molt tancat a l'esquerra, per aquesta pista segueix el GR, però no el PR, que segueix una pista secundària que va recte i baixa lleugerament. Al cap d'un minut novament hi ha una bifurcació, igual que l'anterior, la pista segueix a l'esquerra, ara la deixem, doncs, i seguim el camí recte cap el Clascar, un mas fortificat; està en ruïnes però se'n poden distingir clarament les parts i alguns murs i la torre es conserven en bon estat. Al cap d'un minut el camí per on anem es transforma en camí de ferradura, estret, i aviat gira a l'esquerra
02:20 - creuem el torrent d'en Berga, el camí gira a la dreta i esdevé pista
02:25 - trobem una pista més ampla i la seguim a la dreta, passem pel costat de Cal Mestret, que ens queda a la dreta. Està habitat i en bon estat. al cap d'un minut trobem una bifurcació. Seguim la pista principal, marcada com a PR que va cap al Coll de can Tripeta. Aquests darrers metres ja els hem caminat just per sota del Cingle
02:40 - Coll de Cant Tripeta (700m.), seguim la pista principal

CINGLE-MONTMANY
02:40 - Coll de Cant Tripeta, seguim la pista principal que baixa lleugerament; al cap d'un minut trobem una bifurcació, a l'esquerra baixa el PR, seguim, doncs aquesta pista. anem baixant per pista ampla, ignorant totes les bifurcacions i cruïlles de pistes i camins secundaris
02:50 - Santuari de Puiggraciós. Deixem el PR i prenem la pista que baixa a l'esquerra cap a Montmany
02:55 - bifurcació: prenem la pista de la dreta que baixa, no la de l'esquerra que planeja. Anirem trobant diverses bifurcacions, peròs seguim baixant per la pista principal, la més ampla, que ja no planteja cap dubte fins que som a prop de Montmany
03:05 - la pista gira a l'esquerra i estem encarats cap a Montmany, immediatament trobem una bifurcació, prenem la pista principal, la de l'esquerra, ja que la de la dreta és una petita drecera que només ha servit per fer malbé els matolls que hi ha en aqust tram