Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » » Volta A Sant Joan
Excursionismo | Montserrat - Tebes
Volta a Sant Joan

L'itinerari passa per una de les zones d'ermites de la serralada, així com també per les restes d'una antiga instal·lació hotelera. La ruta, en principi senzilla, pot presentar algun problema d'orientació just abans d'arribar les restes de l'antic hotel. Aquesta ruta es pot combinar bé amb la volta a Sant Miquel, també ressenyada en aquesta web

escales de pujada cap a Sant Joan

passadís cap a l'antiga instal·lació hotelera

ermita de Sant Joan

Monestir des del funicular de Sant Joan

funicular de Sant Joan

temps: 01:40
desnivell: 350m. (750-1.100)
dificultat: fàcil
època: setembre
cartografia: Montserrat, Ed Alpina

00:00 - sortim del Monestir per la plaça de Sant Miquel, seguint el GR i en direcció a Sant Jeroni. Pujarem pel pas dels Francesos

00:20 - placeta de Santa Anna. Bifurcació: a la dreta veiem el PR que va cap a les ermites de Sant Benet i de la Trinitat. Recte segueix el camí de Sant Jeroni, que resseguim, però immediatament trobem una altra bifurcació. El camí de Sant Jeroni segueix recte, però ara nosaltres prenem el PR que baixa a l'esquerra en direccíó cap a la zona de Tebes. al cap de 2 minuts creuem un barranc i trobem una font seca a la dreta. Creuem un segon barranquet, petit. Hi ha ben poques marques de PR però el camí és perfectament clar

00:30 - cruïlla: a la dreta el camí trobem una X, a l'esquerra segueix el PR, però immediatament el deixem, en trobar a la dreta del camí una drecera marcada amb fites i dibuixada al mapa. La drecera puja en zig-zag

00:35 - trobem un camí ample amb baranes de ferro que va de Sant Joan a Sant Jeroni. El seguim en direcció Sant Jeroni (no cap a Sant Joan), és a dir a la dreta

00:40 - deixem el camí ample i prenem un sender que hi ha a l'esquerra i que està marcat amb fites

00:45 - el camí puja per unes escales de ciment

00:50 - el camí fa baixada i al cap d'uns moments trobem una bifurcació: el camí de la dreta puja per una canal, un sender a l'esquerrra baixa cap a l'antic hotel de Sant Joan

00:55 - el camí passa per un pas una mica aeri, curt, equipat amb una barana i immediatament arribem a l'antic hotel, avui en estat ruïnós. La instal·lació pot servir d'aixopluc o per a bivacs. Baixem per les escales de l'interior de les instal·lacions. en arribar a la sortida de la instal·lació trobem una pista que seguim cap a l'esquerra

01:00 - ermita de Sant Joan, seguim la pista, ens porta cap a l'estació del funicular de Sant Joan

01:05 - Pla de les Taràntules. Estació del funicular i aula de natura. Cruïlla en el pla: a la dreta el camí va cap a Sant Miquel, Collbató, i el Monestir, a l'esquerra tornem directament cap al Monestir o bé anem cap a Sant Jeroni. Seguim, el PR cap a l'esquerra

01:10 - escales, i al cap de 2 minuts tornem al tram on el camí compta amb barana, és a dir, on érem al punt horari 00:35. Des d'aquí hem de esfer el camí de pujada, anant primer cap a la placeta de Santa Anna, i des d'allà cap al Monestir