Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » » Matagalls (per L'erola I Sant Segimon)
Senderismo | Montseny - Viladrau
Matagalls (per l'Erola i Sant Segimon)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 11 Comentarios | 1 visitas

Ruta ideal quan ja ha avançat la tardor: els arbres de fulla caduca, roures i castanyers donen colors variats i vistosos al bosc de la zona, i les pistes i camins fan de més bon caminar quan comença a fer fred que durant els mesos de calor. El recorregut que hem indicat val la pena per si mateix fins a arribar a Sant Segimon, tot i que recomanem arribar fins al Matagalls. Seguint el camí que s'indica a la ressenya passarem per un mas mig abandonat, Can Bosc, que serveix només per a la pastura de bestiar, L'Erola, un petit oratori, i l'espectacular i encinglada ermita de Sant Segimon. A més creuarem rierols per on baixa a aigua a la tardor. És especialment bonic el torrent de l'Oratori, on trobarem un salt d'aigua. Passat Sant Segimon trobem una font on l'aigua brolla abundosament, fresca i bona

bosc de castanyers i roures, a la tardor, passat Can Bosc

torrent de l'Oratori

Sant Segimon

salt d'aigua al torrent de l'Oratori

camí de ferradura entre L'Erola i Can Bosc, de tornada

temps: 05:30
desnivell: 1.000m. (700-1.695)
dificultat: fàcil
època: novembre

00:00 - el punt de sortida el trobem a la carretera que va de Seva a Viladrau, tot just a un quilòmetre i mig per arribar a Viladrau. Concretament és la careterra GIV-520, entre els quilòmetres 2 i 1.Si venim des de Seva trobarem a l'esquerra un restaurant (La Solana) i a la dreta una pista i un descampat de terra que serveix de pàrquing (770m.), on podem deixar el cotxe. Des d'aquí surt la pista que hem de seguir. Just en agafar aquesta pista trobarem dues bifurcacions, són pistes menors que queden a la dreta de la principal: no en fem cas

00:15bifurcació: a l'esquerra la pista segueix cap a Els Molins, hi ha un cartell de fusta vell que ho indica; a la dreta (o millor, recte) hi ha la pista cap a Sant Segimon, que és cap on hem de seguir. Trobarem dues bifurcacions més, una a l'esquerra i l'altra a la dreta, les obviem

00:25 - creuem una tanca

00:35 - bifurcació: recte la pista va cap a Can Gat; hem detirar cap a l'esquerra seguint una pista menor que va cap a Can Bosc

00:45
- Can Bosc: es tracta de tres construccions de les quals només se n'utilitza una com a lloc per al bestiar de cabres i ovelles, la resta semblen abandonades i les parets principals de les dues cases ja presenten esquerdes considerables. Al costat de Can Bosc hi ha una font. Per seguir el camí no hem de tirar per la pista més ampla, de l'esquerra, sinó recte, seguint pel costat de Can Bosc per pista estreta. Passem per un bosc de roures i castanyers (imatge 1)

00:50 - creuem un rierol, passem pel costat d'una bassa (ens queda a la dreta) i enfilem un exemple de manual del que van ser els camins de ferradura (imatge 5), ben empedrats i suficientment amples per permetre el pas de mules carregades amb alforges.

00:55 - arribem a l'Erola (880m.), edifici antic, amb una bonica portalada, i amb un descampat de gespa a la part posterior. Des d'aquí trobarem marques de diversos colors que porten a Sant Segimon. Línies negres/grogues, o verdes/vermelles, línies blanques, i punts blaus. Seguim, doncs, recte

01:20 - L'oratori (1.000), petita capella. Des d'aquí, ja veiem enfilat del d'unes roques Sant Segimon

01:30 - torrent de l'oratori, rierol bonic, especialment a la tardor, hi ha un salt d'aigua i un petit gorg (imatges 3 i 4). Ara el camí fa una mica més de pujada

01:45 - Sant Segimon (1.250) gran construcció semiabandonada, avui en estat de rehabilitació. Per arribar-hi cal que just en arribar a la primera construcció que en depèn (de Sant Segimon) girem a la dreta prenem l'opció menys intuïtiva i obviant els senyals de color blau. Si pugem per aquests anirem a parar al costat del que avui es fa servir com a corral per a cavalls, i si tenim mala sort, les dues dones que avui s'encarreguen de vigilar aquests animals ens diran amb una mala educació i notable que no sabem anar per la pista i que ja està bé de fer-ho tot malbé. No cal que els expliqueu res de punts blaus ni de senyals al camí, eh? Passat Sant Segimon (imatge 3) seguirem una pista a la dreta

01:50 - Collet de les Tres Creus

01:55 - font amb una placa dels 'Amics del Montseny' a l'esquerra

02:05 - just en un punt en què el camí fa un revolt molt tancat a la dreta, a l'esquerra de la pista trobem un caminet, indicat amb una fita i línies de color groc, el seguim per pujar en direcció al Matagalls

02:10 - seguint les marques arribem ja a la carena del Serrat Vaquer que resseguim a la dreta en direcció cap al cim que ja podem veure. Anirem resseguint les marques, ara més escasses i en cas que no les veiem seguim carenejant en direcció al Matagalls

02:30 - Pla del Ginebre (1.500)

03:00 - Matagalls (1.695)

- el camí del retorn es fa per la mateixa via de pujada i serà d'unes 2 hores i mitja

05:30 - som al punt de sortida

pedret, 27 de novembre del 2005 i 28 de maig del 2006

Enviado por Quim Castellvi el Tuesday 15 de May de 2007

“El 9/5/07 vaig fer aquet itinerari.Molt recomanable i molt ben explicat, cosa que evita totalment el perdre's.Felicitacions.”
Enviado por Charlus el Saturday 26 de May de 2007

“Lo hicimos también en mayo de 2007 y comprobamos la enorme belleza de algunos árboles centenarios y la delicadeza de colores del último tramo antes de la ermita de Sant Segimon. Mi agradecimiento al autor”
Enviado por Ricard el Sunday 15 de July de 2007

“Avui 15_07_07 hem fet aquesta ruta i ens ha anat de primera tenir la resenya per que en algunts punts el camí es una mica perdedor o si mes no t'ajuda a seguir el camí adequat. Felicitats i moltes gràcies.
Ricard i Marta (Barcelona)”
Enviado por Joan Coll Vintró el Monday 20 de August de 2007

“Avui 19_08_07 hem fet aquesta ruta i ens ha anat de primera tenir la resenya per que en algunts punts el camí es una mica perdedor o si mes no t'ajuda a seguir el camí adequat. Felicitats i moltes gràcies.
Alícia Sicluna i Joan Coll (Barcelona)

Enviado por Albert Orriols el Tuesday 13 de November de 2007

“Les indicacions han estat perfectes. Tan sols dos comentaris:
Passat Can Bosc, s'ha de seguir pel camí que segueix recte, no pas pel de la dreta que baixa.
Pel que fa a les dues dones de Sant Segimon, no podem dir altra cosa que van ser molt amables, i ens van donar tota mena d'indicacions. En cap moment van mostrar mala educació. ”
Enviado por Albert Orriols el Tuesday 13 de November de 2007

“Les indicacions han estat perfectes. Tan sols dos comentaris:
Enviado por Marcos Almazor el Monday 6 de October de 2008

“Realmente las señoras que están allá arriba son unas bordes de solemnidad. Doy la razón al autor. Llevo mas de 10 años haciendo sendero, nunca he tenido jamás un problema con nadie, soy absolutamente respetuoso con el entorno y con las normas y leyes. A esas mujeres, tal como me cortaron el paso y con tales modos, sólo les faltaba una escopeta con los caños rebosantes de perdigones loberos.”
Enviado por Nacho el Thursday 22 de January de 2009

“La indicaciones son correctas y muy adecuadas para guiar a los que lo transitan por primera vez. Respecto a la persona que se ocupa de la vigilancia, hay que comprender lo duro de la vida 365 dias ahí arriba, los muchos años de vandalismo sufridos y que da igual que lleves 10 años o toda la vida subiendo se tiene lo que se da.”
Enviado por Sonia el Tuesday 1 de December de 2009

“No sé si es que las indicacionse sobre el terreno se han alterado con el tiempo o por qué motivo, pero a día de hoy es bastante difícil seguir la ruta. Por lo menos a nosotros nos ocurrió el pasado fin de semana. Aún así, no dudo que las indicaciones estén bien, aunque quizá deberían dar más detalles en algunos puntos.
Gracias y un saludo. ”
Enviado por Rita Puig el Sunday 22 de September de 2013

“Bon dia, Acabem de tornar de l'excursio i només volia donar les gràcies. Durada i paisatges perfectes! Hem anat amb el Foc el nostre gos i ara sembla una alfombra... S'ho ha passat molt i molt be.”
Enviado por Dolors Matas el Sunday 10 de November de 2013

“Acabo d'arribar,una maravella de paisatge,he anat amb uns amics i ha sigut genial.Gràcias”