Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » » Coma D´or (2.826)
Excursionismo | Pirineo - Catalunya Nord - Cerdanya
Coma d´Or (2.826)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios | 1 visitas

El camí per arribar al pic de la Coma d'Or comença al Coll de Pimorent, ja a l'estat francès, on trobarem un pàrquing davant d'una estació d'esquí. A principis de tardor podem veure un gran nombre d'excursionistes francesos que dediquen el matí a fer aquesta petita ruta de màxim 5 hores entre pujar i baixar. El paisatge de muntanyes amb camps d'herba, les crestes que podrem trobar, i sobretot els estanys que veurem ja un cop al pic justifiquen l'ascensió, d'altra banda molt assequible

vall de coma Rossa, on conflueixen els rius

estany de Coma d'Or

retrospectiva del tram final de l'ascensió

pic de Coma d'Or

el pic dóna vistes a d'altres estanys majors

temps: 04:00
desnivell: 900 (1.900-2.800)
dificultat: fàcil

època: octubre

00:00
- sortim del Coll de Pimorent i camp a través busquem una pista (que és ARP) que ens porta en direcció a l'estany de Lanós i al de la Coma d'Or

00:40 - resseguint la pista pel marge esquerre de la vall que forma el rec de Cortal Rossa entre la Serra de Lloses i la Serra de Fontviva, el camí es fa estret i arribem a la petita cabana de Cortal Rossa (2.110), refugi amb capacitat per a 10 persones, acollidor, i obert tot l'any

01:00 - seguint el camí, ara ja més estret, trobarem un vall oberta on conflueixen un gran nombre de rierols, deixarem l'ARP, i ens decantarem per un camí que segueix la vall per la banda esquerra. A l'època de tardor és freqüent trobar caçadors per aquesta zona. Tot i que a l'indret no hi ha arbres, no estarà de més vestir amb colors llampants per evitar ensurts, i assenyalar als caçadors la ruta que prenem

01:15 - resseguint la vall arribarem a un edifici (instal·lacions hidràuliques), buscarem la canalització d'aigua principal i improvisarem el camí durant el primer tram entre roques grans, posteriorment ja trobarem la via més ben traçada

01:45 - en arribar al coll se'ns presenta sobtadament l'estany de Coma d'Or (2.466), un indret agradable llevat dels dies que fa vent, ja que l'espai queda molt obert . Agafarem el camí en tot moment evident que segueix el perfil de la carena i que, a banda de força trepitjat, està marcat amb fites

02:15 - en el darrer tram les fites ja no ens guien i cal anar seguint el perfil d'una cresta, ampla i senzilla (compte només amb el vent, si en fa) però amb bona vista a les valls circumdants

02:30 - arribem al pic de Coma d'Or, just davant trobarem un altre cim, per fer-lo hauríem de superar una cresta aparentment senzilla, però molt aèria , i el dia és ventós, ens l'estalviem

iniciem el descens: tenim dues opcions, baixar per la vall de Coma d'Engràcia, o bé tornar a baixar per on hem pujat, ens decantem per aquesta segona opció