Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » Senderismo

Excursionismo Senderismo

La Trona dels Cingles de Bertí
Tipo de Entrada: RESEÑA

Passeig per una zona antigament força concorreguda per l'excursionisme català, accessible, i amb racons singulars a les obagues del Sot d'en Bac. Un cop a dalt de la Trona tindrem bones vistes cap a la resta del Cingle i cap al Montseny. El recorregut està ben marcat amb senyals de PR, llevat d'a

Senderismo | Serralada Litoral Catalana - Cingles de Bertí
Figaró - Cingles de Bertí (it.circular)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 2 Comentarios

Itinerari circular des de Figaró fins als cingles, amb bones vistes a la mola del Vallès, el Montseny i el Prepirineu. L'elecció del recorregut combina trams de camins amples i pistes forestals, camins ben indicats com a GR o PR, i també corriols mal senyalitzats i mal mantinguts, per on només

Senderismo | Serralada Litoral Catalana - Cingles de Bertí
Montmany - Cingles de Bertí (it.circular)
Tipo de Entrada: RESEÑA

Ruta circular que transcorre majoritàriament per dalt dels Cingles de Bertí, primer per la cara més exposada, la del GR-5, i posteriorment pel vessant interior, cobert per zona boscosa, seguint el PR-C33. en aquesta segona part les vistes són menys interessants, però passem per indrets ben curi

Senderismo | Montserrat - Sant Miquel
Volta a Sant Miquel
Tipo de Entrada: RESEÑA

Volta molt senzilla, que transcorre durant la meitat del camí per pista. Permet passar pel Pla de les Taràntules, que és un bon mirador cap al Monestir. L'itinerari es pot combinar amb la volta a Sant Joan, també ressenyada en aquesta web, per tal de fer una ruta més complerta temps: 01:30hdesn

Senderismo | Montserrat - Monestir
Camí de l'Aigua, FGC Aeri - Monestir
Tipo de Entrada: RESEÑA

Ruta alternativa a la pujada més habitual de la drecera dels 3/4, ja ressenyada en aquesta web. El punt de sortida, però no serà Monistrol, sinó l'estació de tren i aeri d'FGC, des d'on pujarem al monestir per un camí força dret temps: 01:30hdesnivell: 600 (150-750)dificultat: fàcilèpoca: s

Senderismo | Montserrat - Monistrol
Monistrol - Monestir, GR 5/96, drecera dels 3/4
Tipo de Entrada: RESEÑA

Itinerari d'aproximació al Monestir de Montserrat, des d'on comencen algunes de les excursions a l'interior de la serralada. El recorregut és breu, 1h, i senzill, ja que transcorre per algun tram de pista i camí ben indicat i en bones condicions. Aquesta excursió es pot combinar fàcilment am

Senderismo | Pirineo - Aragó
GR 11, Sallent de Gállego - Vielha
Tipo de Entrada: RESEÑA

El GR 11 en el tram aragonès passa per alguns dels llocs fonamentals per als amants dels Pirineus, especialment pel costat dels pics de major alçada de la serralada: el Mont Perdut, el Posets i l'Aneto. L'itinerari, a més permet fregar cims que queden ben a l'abast des del camí mateix, el Pon

Senderismo | Montserrat
Monistrol - Sant Benet - Santa Cecília - Montserrat: ruta dels monestirs
Tipo de Entrada: RESEÑA

Itinerari senzill i ben indicat en tot moment amb marques de PR, GR i SL, que permet enllaçar els tres monestirs montserratins: Sant Benet, Santa Cecília i Montserrat. La major part de l'excursió transcorre per la part baixa del massís, llevat del darrer tram on arribarem als peus dels Flautats,

Senderismo | Prepirineo - Berga
Cingles de Queralt (circular des de Berga)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 4 Comentarios

Ruta circular pels cingles que s'alcen rera la ciutat de Berga. Es tracta d'un indret de gran simbolisme per als bergadans, que acull el santuari de Queralt, amb el qual la ciutat sempre ha tingut una forta vinculació. Dalt d'aquests cingles, prop del santuari, també hi hauria hagut una construcci

Senderismo | Montseny - Viladrau
Matagalls (per l'Erola i Sant Segimon)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 11 Comentarios

Ruta ideal quan ja ha avançat la tardor: els arbres de fulla caduca, roures i castanyers donen colors variats i vistosos al bosc de la zona, i les pistes i camins fan de més bon caminar quan comença a fer fred que durant els mesos de calor. El recorregut que hem indicat val la pena per si mateix

Senderismo | Serralada Litoral Catalana - Barcelonès-Maresme
Travessa de la Serra Litoral i la Serra Marina (Mataró-Santa Coloma) pel GR-92
Tipo de Entrada: RESEÑA

Descoberta de racons interessants amagats en dues serres que habitualment només serveix de teló de fons per a la nacional, l'autopista i la RENFE entre Barcelona, Mataró i Girona. El camí, que no presenta cap dificultat, permet passar per indrets singulars com el castell de Burriac, el dolmen de

Senderismo | Pirineo - Ripollès
Planoles - Queralbs - Ribes de Freser (per GR-11 i sender local SL)
Tipo de Entrada: RESEÑA

Itinerari de senderisme fàcil que transcorre per fora de la Vall de Núria però que permet contemplar cims com el Puigmal i diverses muntanyes de l'Olla de Núria. El recorregut està ben marcat com a GR i com a SL (sender local) tot i que a l'hivern podem perdre el camí ja que moltes de les marq

Senderismo | Serralada Litoral Catalana - Muntanyes de Prades
Siurana (graus Trona-Portal)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios

Aquesta excursió permet apreciar en la seva totaliat el cingle en què es troba enfilat el poblet de Siurana, comprendre els camins de ferradura empedrats que conduïen de Siurana als molins i als masos del voltant, imaginar com va ser la resistència dels musulmans a la conquesta del 1.153, i tira

Senderismo | Serralada Litoral Catalana - Baix Camp
Riudecanyes - l´Argentera (camí històric)
Tipo de Entrada: RESEÑA

Ruta totalment planera, excursió familiar amb menys de 200 metres de desnivell que uneix dos pobles d'interior del Baix Camp, per un camí que en bona part és pista. Es tracta d'un camí històric, el que unia aquest petits pobles abans que es fés la carretera actual per l'altre cantó del barran

Senderismo | Picos de Europa - Massís Occidental
Caín-Mesones-Caín
Tipo de Entrada: RESEÑA

La pujada a Mesones té un interès relatiu si es fa sense cap més objectiu. Nosaltres vam intentar pujar el pic de Piedra Lengua, és fàcil però no ens en vam sortir perquè no vam trobar el camí. Ara ja el sabem: es puja per la banda posterior dreta, però tan és. En qualsevol cas, la pujada