Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » » Camí Dels Francesos - Plecs Del Llibre - Naps De Dalt - Palomera
Excursionismo | Montserrat - Can Jorba
Camí dels Francesos - Plecs del Llibre - Naps de Dalt - Palomera
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios | 1 visitas

Itinerari circular des de Can Jorba que pot esdevenir una excursió per ell mateix fins a la Coma dels Naps de Dalt, just abans de la cruïlla Montgròs/Ecos o que pot servir com a via d'accés a algun d'aquests dos indrets elevats del massís. Aquest itinerari requereix una certa orientació pel massís, alguna pujada forta per canal i per paret de conglomerat, i per tant no és massa recomanable si fa mal temps o no es disposa d'una bona cartografia

temps: 03:00h (a/t, sense comptar pujada a Montgròs o Ecos)
desnivell: 500 (500-1.000)
dificultat: mitjana

CAN JORBA - PLECS DEL LLIBRE - COMA DELS NAPS

00:00 - el punt de sortida és Can Jorba, on s'arriba amb cotxe per pista forestal. Comencem a caminar cap a l'est, per pista fins a trobar un camí que puja a l'esquerra, cap al Nord
00:05 - trobem el camí de l'esquerra, és el Camí dels Francesos, indicat com a PR. És un camí estret i boscós, que anem seguint sempre amb les marques de PR
00:45 - bifurcació: el PR segueix a la dreta per anar fins a Sant Jeroni; prenem el camí de l'esquerra que va cap al Torrent del Migdia passant pel coll de l'Ajaguda
00:50 - coll de l'Ajaguda: baixem del coll seguint unes marques blanques que porten cap al Torrent del Migdia
00:55 - Torrent del Migdia: en arribar-hi trobem una bifurcació. Si seguim caminant pel Torrent arribarem fins al coll del Migdia; però nosaltres ens decantem a l'esquerra per un camí que inicialment costa de trobar, indicat amb marques grogues. El camí aviat puja fort per paret inclinada de conglomerat (amb terra moll perillós)
01:00 - arribem a un collet i seguim caminant amb les marques grogues com a orientació principal, en direcció Nord-oest. Som al camí dels plecs del llibre. Passem per successius trams de paret de conglomerat amb pendent pronunciat. Si el terra està sec no han de donar problemes
01:15 - el camí planeja a l'esquerra i al cap d'1 minut trobem una bifurcació: a l'esquerra avall hi ha les marques grogues, recte i planejant trobem unes marques blaves i grogues
01:20 - enfilem una canal amb un pas que requereix l'ús de les mans. al cap d'1 minut trobem una altra bifurcació amb un camí a l'esquerra que baixa cap al Bruc; però nosaltres seguim planejant seguint les marques blaves/grogues
01:25 - el camí puja fort
01:30 - el camí planeja i anem seguint ara marques de color blau
01:35 - coma dels Naps de Dalt. Cruïlla: des d'aquí podem seguir recte cap als Ecos o el coll de Porc, anar cap al Montgròs, o desfer camí per anar a trobar la baixada pel Camní de la coma dels Naps de Dalt cap a la Palomera i Can Jorba

La pujada i baixada al Montgròs pel camí de la dreta suposa una hora de camí senzill, principalment PR, però amb un desnivell fort
La pujada i baixada als Ecos seguint el PR recte i posteriorment passant a les marques blaves i vermelles (també algunes de verdes) pot suposar una mica més d'una hora, i el camí és més complicat que el del Montgròs

Sense tenir en compte aquesta hora llarga que representa pujar qualsevol dels cims més propers, aquest seria el camí de tornada

COMA DELS NAPS - PALOMERA - CAN JORBA

01:35 - desfem cami baixant per l'itinerari de la Coma dels Naps de Dalt
01:55 - cruïlla: recte avall segueix el Camí de la Coma dels Naps de Dalt, a l'esquerra i amunt hi ha el camí dels Plecs del Llibre, per on havíem pujat. El camí de baixada fa alguns zig-zag
02:05 - el camí planeja
02:10 - bifurcació: a la dreta hi ha les marques grogues cap al Coll del Mosset, a l'esquerra un camí que portaria cap al Torrent del Migdia; prenem el de la dreta
02:15 - creuem un torrentet i aviat les marques passen a color vermell
02:20 - mirador amb vistes al joc de l'Oca, i zig-zags del camí. Passem per una zona de bosc frondós
02:35 - el camí planeja a la dreta i posteriorment torna a baixar en direcció Can Jorba
02:40 - falsa bifurcació: prenem el camí de la dreta, el de l'esquerra està tallat, seguim les marques vermelles i el camí baixa fent alguns zig-zag
02:45 - el camí gira bruscament a l'esquerra, seguim les marques vermelles, posteriorment torna a baixar en zig-zag