Excursionismo | Atlas
Gorges del Dades
Tipo de Entrada: RESEA | 1 visitas

L'itinerari proposat és aconsellat només als mesos de calor d'estiu, i només en cas de bon temps. Es tracta de gorges amb roca escarpada, de les quals seria difícil sortir si hi hagués una avinguda fluvial. El recorregut transcorre gairebé exclusivament per riu, i ens podem anar remullant en petites piscines naturals. Hem de tenir en compte que durant tot el recorregut no trobarem ningú perquè no es tracta d'un itinerari turístic. Desaconsellem de fer-lo si no és sota la recomanació d'algun habitant de la zona. Aconsellem portar casc perquè es poden desprendre pedres de les parets del congost, per raons naturals o per la presència d'animals als marges del congost. Seria una bogeria fer aquest recorregut sota amenaça de pluja, ja que l'avinguda s'emportaria qualsevol que transiti pel riu

temps: 02:30
dificultat: fàcil, tanmateix s'aconsella de fer l'itinerari amb la supervisió d'algun guia o coneixedor de la zona; en cap cas amb previsió de mal temps, i preferentment equipats amb casc de muntanya i sandàlies tancades per al riu

L'ACCÉS AL RIU

00:00 - el punt de sortida és passat l'Hotel Kasbah la Valleé, al costat del restaurant Tiss, on es pot arrivar en taxi, demanant pel citat la Vallée o perl quilòmetre 27 de la carretera que va de Boumalne Dades a les Gorges. Des del Restaurant Tiss hem de caminar durant 10 minuts per carretera
00:10 - a l'esquerra de la carretera trobem un corriol que baixa cap al cantó dret del riu. Al cap d'un parell de minuts arribem al riu

CAMÍ PEL RIU

00:15 - trobem unes grans gorges de poca profunditat, l'aigua arriba als turmells i genolls. Remuntem el riu caminant per l'aigua, sense problemes si portem sandàlies de muntany, tancades. De tant en tant trobarem parts profundes de les gorges, on ens podem submergir completament o esquivar-les
01:30 - zona de gorges profundes, ens poden arribar a cobrir, tot i que les podem esquivar. Veiem un hostal a la dreta del riu. Aquest és un possible punt de sortida en cas de mal temps o esgotament, que ens porta cap a la carretera

CAP A LES GORGES

02:10 - el riu esdevé més ample, en sortim i resseguim un camí que passa per camps a la dreta del riu. És un tram més monòton
02:15 - Arribem a la Kasbah Taghia. Trobem una zona de càmping, seguim pel riu o per la carretera
02:30 - Arribem al punt turístic de les gorges. Des d'aquí podem trobar furgonetes o taxis que ens tornaran cap a Boumalne de Dades, per preus molt raonables