Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » Excursionismo » Vallibierna (3.067) Pel Gr 11 Des De Pescadores
Excursionismo | Pirineo - Aneto - Maladeta
Vallibierna (3.067) pel GR 11 des de Pescadores
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios | 1 visitas

Els camins per pujar i baixar del Vallibierna (o Ballibierna, o Vallhiverna, tot depèn) són diversos, en funció de si es fa la pujada des de Llauset i Angliós, hi ha almenys dues maneres de pujar, o des del Refugi de Pescadors (també hi ha dues maneres de pujar). Aquestes opcions es veuen al croquis que s\'adjunta. Però hi ha almenys una cinquena opció queés molt recomanable per a tots aquells que segueixin el GR 11 i que, sense perdre alçada, vulguin fer el cim en unes dues hores entre anar i tornar des del coll de Vallibierna. Es tracta de seguir la carena que uneix el coll amb el voltant de l\'Ibon Chelat, que es deixarà a la dreta, i enfilar directament la tartera i l\'aresta cap al cim. Aquesta opció ofereix als senderistes del GR 11 l\'oportunitat de gaudir d\'un gran mirador al massís de l\'Aneto, però també mirant a l\'W al Posets i al Perdiguero i mirant a l\'E a Aigüestortes. Farem doncs la ressenya de la ruta des de Pescadors fins a Angliós, passant pel Vallibierna i la Tuca de Culebres

vistes al Vallibierna des del camí de Senarta a Pescadores

cua del primer Ibon de Vallibierna

vall de Vallibierna, camí de Senarta

massís d\'Aneto Maladeta

vistes als estanys d\'Angliós i al fons Aigüestortes

temps: 07:00h
desnivell: 1.000 (2.000-3.000)
dificultat: mitjana, per l\'aresta i el pas de Cavall
època: agost
cartografia: Aneto Maladeta, Ed Alpina

ACCÉS AL REFUGI DE PESCADORS

Per accedir al refugi podem prendre l\'autobús que hi puja des del pla de Senarta, és l\'autobús que agafen tots els qui volen pujar a l\'Aneto. També hi ha l\'opció de pujar-hi caminant des de San Chaime (+02:30h) o des de Senarta mateix (02:00), per pista

REFUGI DE PESCADORS - COLL DE VALLIBIERNA

00:00 - el punt de sortida és el refugi de Pescadors,(2.000m.)
00:05 - bifurcació: a l\\\'esquerra el camí cap a Corones i Aneto, a la dreta segueix el GR 11. Passarem per un camí ample i rocós, amb marques de GR i fites
00:30 - el camí es va fent més estret i les marques menys abundants
00:40 - sense creuar el rierol paral·lel al camí, el camí gira cap a l\\\'esquerra i puja fins arribar a un replà d\\\'herba. hi ha poques marques de GR però força fites
00:45 - bifurcació: el camí que segueix recte va cap a Llosàs mentre que el de la dreta segueix el GR 11 cap al coll de Vallibierna
01:00 - creuem el rierol cap a l\\\'esquerra i el resseguim, seguint les marques del GR 11
01:30 - cua del primer estany de Vallibierna (2.500) que resseguim per la banda esquerra
01:45 - passem per un terreny de grans blocs de roca
01:55 - el camí baixa cap a la dreta
02:00 - arribem a l\\\'alçada d\\\'un rierol quasi del tot sec i tornem a pujar pel camí del GR 11
02:05 - segon estany de Vallibierna, amb una forma més arodonida que el primer. Aquest el voregem per la banda dreta
02:15 - tram final rocós cap al coll de Vallibierna
02:45 - coll de Vallibierna (2.700)

COLL DE VALLIBIERNA - CIM DEL VALLIBIERNA

02:45 - coll de Vallibierna (2.700). Un cop al coll remuntem la carena de la dreta que va en direcció cap al Vallibierna. La resseguim fins arribar justa abans del final de la carena
03:10 - deixem la carena baixant lleugermanet a la dreta i seguim recte. si tiréssim més a la dreta aniríem a trobar el camí que voreja l\'ibon Chelat per la dreta, si baixéssim a l\'esquerra aniríem a trobar els estanys previs a l\'Ibon Chelat. Hem de seguir recte en direcció a la tartera que hi ha just a l\'esquerra del Vallibierna. Pel camí trobarem poques fites. Es tracta de tenir clar que hem d\'anar a buscar la tartera
03:40 - passem per sobre i per l\'esquerra de l\'Ibon Chelat, que ens queda, doncs, sota i a la dreta. A partir d\'aquí enfilarem ja la tartera, guanyant metres en zig-zag
03:50 - aresta-creseta del Vallibierna. No ha de presentar cap problema per a persones que no pateixin vertigen, la seguim a la dreta
03:55 - Vallibierna (3.067). Vistes imponents de tot el massís de l\'Aneto, Aigüestortes, Vignemale i Mont Perdut. Des d\'aquí amb 5 mints més arribarem a la Tuca de les culebres, superant el pas de Cavall, d\'uns 20 metres, que no requereix tècnica, però sí una certa tranquil·litat i absència total de vertigen. Hi ha un caminet que permet evitar el pas, baixant per l\'esquerra
04:00 - Tuca de les Culebres (3.062)

TORNADA

Baixem fins al coll de Vallibierna en uns 45 minuts. Des d\'aquí podem tornar per on hem vingut amb unes 2 hores llargues. També podem seguir el GR cap a Angliós o llauset, i des d\'aquí cap a Vielha. Per fer-ho es pot consultar la ressenya del GR 11 (Sallent-Vielha) que hi ha en aquesta mateixa web