Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » Excursionismo » Serrat Voltor (2.279)
Excursionismo | Prepirineo - Alt Berguedà - Serra d
Serrat Voltor (2.279)

La Gallina Pelada acostuma a atreure la major part dels excursionistes que s'acosten a la Serra d'Ensija. A l'altre extrem (l'oriental) de la mateixa serra trobarem un cimet força menys concorregut però també interessant. En un dia serè hi ha bones vistes al Pedraforca, el Cadí, Rasos de Peguera i part del Pirineu

Serrat Voltor, hi pugem pel collet de la dreta, en baixem pel collet de l'esquerra. al mig hi ha la tartera i en aquesta la font dels Cóms

font dels Cóms

vistes en direcció cap al cimet de la Creu de Ferro des del cim del Serrat Voltor

vistes cap al coll de Fumanya, el lloc de sortida, des del cim del Serrat Voltor

temps: 03:00
desnivell: 800 (1.500-2.300)
dificultat: fàcil
època: maig
cartografia: Alpina 'Rasos de Peguera i Serra d'Ensija' 1:25.000

00:00
- arribem al punt de sortida per la carretera que va de la central tèrmica de Cercs fins a Fígols i Rasos de Peguera. Al voltant del quilòmetre 10 de la carretera trobarem a la dreta la pista que puja a Vallcebre. Just a l'inici de la pista, a l'esquerra, trobarem una pista menor que puja. Aquest és el punt de sortida

00:10 - Roca Ronyosa, som al final de la pista, justa al damunt de la paret amb petjades de dinosaure, famosa en aquestes contrades. Al final de la pista, a l'esquerra trobem un caminet trepitjat d'herba i còdols, marcat amb escasses fites de pedra

00:15 - bifurcació del caminet. Seguim a l'esquerra, que és on hi ha les fites de roca i les fites geodèsiques de ciment. Algunes de les pedres que trepitgem durant aquest tram de camí són fòssils d'espècies marines i vegetals. Pugem per la Cóma

00:30 - el camí gira lleugerament cap a la dreta, seguim les fites de roca

00:35 - som en un prat herbat, l'Era d'en Pei (1.800), just passada l'erahem de posar especial atenció a les fites. el camí recte, el més trepitjat no és el bo; les fites ens porten cap a un camí que hi ha leugerament a la dreta i que puja pel serrat dels Bous

00:55 - petit prat d'herba. Les fites planegen recte i lleugerament a l'esquerra. Les seguim i aviat creuem tres trams d'esllavissades de roques que ens vénen de la banda dreta del camí

01:00 - rasa dels Cóms i font dels Cóms (a uns 1.950). Hem trobat la font seca en ple mes de maig... A partir de la font deixem les fites de pedra i el camí que hem anat seguint ja que s'endinsa cap al bosc. Girem a la dreta i anem pujant amunt cap al Serrat Voltor que ja tenim al davant. Pugem per la tartera principal però hem de buscar la tartera que va cap al collet de la dreta del Serrat Voltor, entre Les Cinglades que hi ha més a la dreta, i el cim que tenim al davant. el collet de l'esquerra del Serrat Voltor és el que farem servir per baixar

01:20 - just abans d'arribar al tram final i més dret de la tartera lleugerament a l'esquerra trobarem un corriol molt poc clar que ens obliga a pujar per un terreny d'herba (amb pluja o neu passar per aquí pot ser perillós). Anem recte amunt buscant la carena

01:40 - carena (2.200); la resseguim capa l'esquerra. A la dreta ens queden les Cinglades

01:45 - cim del Serrat Voltor (2.279). En un dia serè hauríem tingut grans vistes. En aquesta ocasió, però ni tan sola hem pogut veure el Pedraforca malgrat que el tenim al davant. Resseguim la carena però però per la cara nord i baixant una mica en algun tram que la carena esdevé cresta. Podem tornar pel mateix lloc per on hem vingut, però preferim baixar per l'altre collet

01:55 - collet previ al turonet de 2.818 que tenim al davant. Baixem bosc a través, sense camí, per un terreny d'herba però amb menys pendent que el de la pujada, i més agradable per baixar. Anem seguint bosc a través lleugerament a l'esquerra fins a trobar la tartera principal que baixa del Serrat Voltor

02:00 - trobem la tartera i la seguim de baixada cap a la font dels Cóms

02:10 - font dels Cóms. A partir d'aquí ens hem de limitar a desfer el camí que hem seguit per pujar. Sempre seguirem les fites de pedra i desfarem un camí que ja coneixem