Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » Excursionismo » Puig Del Far I Roca Del Migdia (836)
Excursionismo | Prepirineo - Guilleries-Collsacabra
Puig del Far i Roca del Migdia (836)

El Puig del Far, i sobretot la roca del Migdia són un excel·lent mirador al pantà de Sau i als espectaculars cingles de Tavertet. La pujada a aquests dos indrets és curta i no ha de donar massa problemes a cap caminant. El camí, que comença des de la carretera de Vilanova de Sau a l'embassament ens portarà per un bosc humit i frondós, molt agradable, i un cop al cim tindrem bones vistes a ls Guilleries

puig del Far (esquerra) i roca del Migdia (dreta) des de Vilanova de Sau

bosc de falgueres de 2 metres i vegetació frondosa

avenc immediatment anterior a la cinglera del puig del far, amb cadira natural per descansar

vista de la Roca Falconera davant, i del puig de Casadevall al fons, als nostres peus: el bosc per on hem pujat

embassament de Sau, campanar de Sant Romà, i cengle de Tavertet al davant

temps: 02:30
dificultat: fàcil
època: juny

00:00
- el punt de sortida el trobarem a la carretera entre Vilanova i l'embassament de Sau, al punt quilomètric 14,8, i deiarem el vehicle just abans d'un revolt molt tancat. Des d'allà caminarem per carretera 200 metres fins a trobar a mà esquerra un camí, GR, amb marques blanques i vermelles. L'agafem. És un camí de vegetació frondosa: falgueres de... 2 metres!, roures, bruc, boixos, cirerers d'arboç...

00:05 - el camí, GR, es desvia de la pista que era en un primer moment. nosaltres hem de seguir les marques, no la pista. Quan portem uns deu minut en aquest camí estret trobarem un pi enorme a terra que queda a la dreta del camí. I poc a poc el camí s'anirà enfilant i guanyant alçada

00:40 - arribem a una pista ampla. El GR ara seguiria per la pista en direcció a l'esquerra, però nosaltres hem de tirar cap a la dreta, en direcció a l'embassament. De bon començament la pista es bifurca, i prenem l'opció que puja, la de mà dreta

00:45
-arribem a un replà amb un camí que parteix cap a l'esquerra creuant una esplanda d'herba i seguim recte en direcció al Puig del Far, que queda just davant i sobre nostre

00:50 - creuat el replà el camí segueix i passa pel costat d'una bassa, bon indret per a trobar granotes. Voregem la bassa per la banda dreta. Ara el camí  es fa força estret, i no està marcat, però el pas és prou clar

00:55 - trobem un avenc que dóna bona ombra, on una roca fa de cadira natural, ideal per a deure i descansar o llegir un bon llibre. Des d'aquest indret, al matí podrem sentir els sons de diversos animals, sobretot ocells, que fan terabastall a la primavera. Per la banda dreta de l'avenc segueix el camí, ara ja dret per arribar dalt de la petita cinglera del Puig

01:00 - caminant ara ja pel cingle arribem a dalt del Puig del Far, des d'aquí la vista és molt bona cap al sud, on veurem clarament la roca Falconera per on hem passat en pujar, i el puig de Casadevall, mérs al fons. A més tenim una bona panoràmica sobre els boscos humits de les Guilleries i sobre el poble de vilanova de Sau. Per poder veure bé la banda e Tavertet i Collsacabra haurem de recular lleugerament fins a trobar la pista que ens porta fins la Roca del Migdia

01:05 - tornem a ser a la pista, i la seguim en direcció Sau, fins que a la dreta trobem un camí ben marcat que porta cap a un replà. És un camí secundari que esdevé camí estret

01:15 - aribem a la Roca del Migdia, des d'aquí ja tenim bona vista en direcció Collsacabra, cap a l'est, però si volem tenir una visió frontal de Tavertet (la millor) i un bon pla sobre l'embassament de Sau, aribant a veure el campanar de l'església de Sant Romà, que treu la punta sobre l'aigua, cal que seguim per un camí encara més estret cap a l'esquerra des de la roca del migdia

01:20 - ens trobem ja al punt final de la ruta, en una mena de balcó sobre Sau, magnífic

des d'aquí fem ja el camí de tornada, refent les passes en direció Roca del migdia, per tornar cap a la pista

01:30 - un cop arribem de nou a la pista ens hem de fixar en el marge esquerre on trobarem alguna fita que indica un camí que baixa, i que ens permetrà el descens per una via diferent de la de pujada. El camí de baixada és força inclinat, però ens conduïrà bé fins al punt de sortida

02:00 - arribem a una masia granja, i per darrera d'ella trobarem el camí que segueix baixant, es tracta ara d'una pista asfaltada que m´s endavant passarpa per una asa de colònies i un tram on el camí és voltat e xiprers i pi negre

02:20 - tornem a ser a la carretera on hem deixat el cotxe, però ara som al quilòmetre 15,5, per tant més a prop de Sau, i menys de Vilanova, de manera que hem de caminar poc menys d'un quilòmetre en direcció a Vilanova de Sau per trobar el lloc on tenim el vehicle