Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas » Excursionismo » Tossa Del Cap De Siscaró (2.818)
Excursionismo | Pirineo - Andorra
Tossa del cap de Siscaró (2.818)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios | 1 visitas

La Tossa del cap de Siscaró (2.818) és modest entre el conjunt de pics que hi ha a Andorra; però la seva alçada i ubicació, sobre el circ de Siscar i les basses de Siscaró, converteixen aquest cim en una bona destinació en època de primavera, quan la neu fa difícil assolir pics més ambiciosos. Arribarem a la zona seguint la carretera CG2, passant per Canillo i desviant-nos per la vall d'Incles just abans de Soldeu. Estacionarem el cotxe en uns terrenys comunals, al costat del pont de la Baladosa

al marge inferior dret trobem el refugi, al superior esquerre veiem el cim

pujant la Tossa

basses de Siscaró

el riu Siscaró des de la Tossa

temps: 04:45
desnivell: 1.000 (1.800-2.800)
dificultat: fàcil
material: a la primavera paraneus i grampons
època: maig

00:00
- iniciem el trajecte al pont de la Baladosa, (1.800m.) on trobarem un cartell que indica el refugi de Siscaró, en tot moment seguirem les marques vermella i taronja, que signifiquen GRP (de país)

00:10 - arribem a la bifurcació amb un panell que ens permet decidir-nos pels estanys de Juclar o el Siscaró, i optem per aquest darrer (a la dreta)

00:30 - el camí va resseguint el riu Siscaró i en aquesta època no és estrany trobar pescadors de truites intentant pescar algun dels exemplars que remunten el corrent per anar a pondre ous. En dues horetes poden pescar sis truites (no està malament). Per cert, que a la primavera, quan encara no hi ha vaques pasturant més amunt, l'aigua del Siscaró es pot beure sense problemes

01:00 - arribem al refugi de Siscaró, amb capacitat per a 15 persones, dividit en dues meitats: la de la dreta, amb llar de foc, 3 plataformes de ferro individuals per dormir, i net; la de l' esquerra, amb capacitat per a 12 persones, una estufa de llenya, i bruta, la porta de la part esquerra, a més, tanca malament

des del refugi distingirem el cim que volem assolir perquè a la distància podem intuir una fita que el corona. Darrera del refugi trobarem els punts de pintura grocs que ens indiquen el camí per pujar a la Tossa, en aquesta època de l'any és possible que les marques quedin sota la neu. En tot cas cal saber que el camí transcorre inicialment paral·lel al marge esquerre del rierol

01:30 - just abans d'arribar a un collet que ens deixaria davant de les basses del Siscaró creuarem el rierol amb compte per sobre la neu i assegurant de no quedar enclotats, a partir d'aleshores enfilarem pel dret buscant el camí que es presenti menys dificultós perquè ja no hi ha més marques

02:40 - ens acostem al tram final de l'ascensió, on ja hi ha grans blocs de roca que en algun moment exigeixen petites grimpades sense cap dificultat

02:55 - arribem a la fita que indica el cim, per bé que no és el punt més alt de la Tossa

03:00 - assolim el punt més alt de la Tossa del cap de Siscaró (2.818m.) amb una bona panoràmica del pirineu andorrà, amb bona vista al circ de Siscar, a les basses de Siscaró, i a l'imponent Pic de l'Alba

iniciem el descens seguint el mateix camí per on hem pujat

04:10 - tornem a ser al refugi de Siscaró, on ens podem aturar per contemplar el riu en plena època de desglaç