Estas en » caminant pel món » Archivo de reseñas

Excursionismo Senderismo

La Trona dels Cingles de Bertí
Tipo de Entrada: RESEÑA

Passeig per una zona antigament força concorreguda per l'excursionisme català, accessible, i amb racons singulars a les obagues del Sot d'en Bac. Un cop a dalt de la Trona tindrem bones vistes cap a la resta del Cingle i cap al Montseny. El recorregut està ben marcat amb senyals de PR, llevat d'a

Senderismo | Serralada Litoral Catalana - Cingles de Bertí
Figaró - Cingles de Bertí (it.circular)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 2 Comentarios

Itinerari circular des de Figaró fins als cingles, amb bones vistes a la mola del Vallès, el Montseny i el Prepirineu. L'elecció del recorregut combina trams de camins amples i pistes forestals, camins ben indicats com a GR o PR, i també corriols mal senyalitzats i mal mantinguts, per on només

Senderismo | Serralada Litoral Catalana - Cingles de Bertí
Montmany - Cingles de Bertí (it.circular)
Tipo de Entrada: RESEÑA

Ruta circular que transcorre majoritàriament per dalt dels Cingles de Bertí, primer per la cara més exposada, la del GR-5, i posteriorment pel vessant interior, cobert per zona boscosa, seguint el PR-C33. en aquesta segona part les vistes són menys interessants, però passem per indrets ben curi

Excursionismo | Serralada Litoral Catalana - Priorat (Llaberia)
Cingles de la Dòvia (Serra de Llaberia)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 2 Comentarios

Interessant itinerari circular per les cingleres de la Serra de Llaberia, entre el Baix Camp i el Priorat. Durant la ruta passarem per indrets amb unes bones vistes, racons obacs, passos que impliquen alguna grimpadeta i no perdrem de vista el mar. Cal tenir en compte, però, que un cop dalt dels ci

Excursionismo | Montseny
Matagalls (1.696) des de Sant Bernat
Tipo de Entrada: RESEÑA

Ascensió senzilla, curta, ben indicada (amb marques de colors) i molt menys frqüentada que d'altres (Collformic, Sant Marçal) per pujar al Matagalls. El desnivell acumulat permet veure canvis significatius en la vegetació. En diversos moments de l'excursió tenim bones vistes cap als veïns TurÃ

Excursionismo | Pirineo - Andorra
Pic de la Pala de sobre l'Estany de juclar (2.629)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 2 Comentarios

Ascensió senzilla a l'estiu però que pot complicar-se considerablement a l'hivern, amb pluja o amb condicions meteorològiques poc favorables. La pujada al ofereix vistes boniques als estanys de Juclar, al Pic de Rulhe, al Pic de Ruf, al Pic de Noè, i al Pic d'Escobes. L'aproximació als estanys

Excursionismo | Montserrat - Tebes
Volta a Sant Joan
Tipo de Entrada: RESEÑA

L'itinerari passa per una de les zones d'ermites de la serralada, així com també per les restes d'una antiga instal·lació hotelera. La ruta, en principi senzilla, pot presentar algun problema d'orientació just abans d'arribar les restes de l'antic hotel. Aquesta ruta es pot combinar bé amb la

Senderismo | Montserrat - Sant Miquel
Volta a Sant Miquel
Tipo de Entrada: RESEÑA

Volta molt senzilla, que transcorre durant la meitat del camí per pista. Permet passar pel Pla de les Taràntules, que és un bon mirador cap al Monestir. L'itinerari es pot combinar amb la volta a Sant Joan, també ressenyada en aquesta web, per tal de fer una ruta més complerta temps: 01:30hdesn

Senderismo | Montserrat - Monestir
Camí de l'Aigua, FGC Aeri - Monestir
Tipo de Entrada: RESEÑA

Ruta alternativa a la pujada més habitual de la drecera dels 3/4, ja ressenyada en aquesta web. El punt de sortida, però no serà Monistrol, sinó l'estació de tren i aeri d'FGC, des d'on pujarem al monestir per un camí força dret temps: 01:30hdesnivell: 600 (150-750)dificultat: fàcilèpoca: s

Excursionismo | Montserrat - Ecos
Ecos (per Salt de la Nina - Pas de l'Esfinx)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 3 Comentarios

Excursió molt entretinguda i amb trams molt variats, des de passos aeris i canals en xemeneia fins a replans amb vistes imponents. La ruta transcorre per la zona central de la serra de Montserrat i un cop assolida la cota màxima (el peu de l'Eco Superior) tindrem grans vistes cap al Bages, l'Ano

Excursionismo | Pirineo - Ordesa
Mont Perdut (3.355) Mon Perdito, Monte Perdido
Tipo de Entrada: RESEÑA

El cim del Mon Perdut és un dels clàssics del pirineu. L'ascensió permet en un primer moment, en l'aproximació, passar per l'espectacular vall d'Ordesa, i un cop al cim tindrem grans vistes als massisos i valls del voltant, com ara el massís del Vignemale, o les valls d'Ordesa, Añisclo i

Excursionismo | Pirineo - Aneto - Maladeta
Vallibierna (3.067) pel GR 11 des de Pescadores
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios

Els camins per pujar i baixar del Vallibierna (o Ballibierna, o Vallhiverna, tot depèn) són diversos, en funció de si es fa la pujada des de Llauset i Angliós, hi ha almenys dues maneres de pujar, o des del Refugi de Pescadors (també hi ha dues maneres de pujar). Aquestes opcions es veuen al cr

Excursionismo | Pirineo - Posets
Tuca la Forqueta (3.007) i Forqueta Sud-Est (3.004)
Tipo de Entrada: RESEÑA

Modestos al costat del Posets i les Espades o els Eriste, els cims de la Forqueta i la Forqueta SE, tots dos 3.000, estan força ben valorats pels autòctons. Pot ser que sigui per les vistes que abasten el Montperdut, el Vignemale, el Posets (que és a tocar), els Eriste, el Bachimala, o fins i tot

Excursionismo | Pirineo - Sallent - Panticosa
Gran Alto de Pondiellos (2.916) o Tebarrai
Tipo de Entrada: RESEÑA

Cim recomanable per a tots aquells que segueixin el GR 11 en aquest tram del Pirineu, ja que des del coll de Tebarrai, per on passa el GR, només hi haurem de dedicar-hi 30 minuts entre la pujada i la baixada. En qualsevol cas es tracta d'un cim fàcil, proper a d'altres cims més coneguts com ara e

Senderismo | Montserrat - Monistrol
Monistrol - Monestir, GR 5/96, drecera dels 3/4
Tipo de Entrada: RESEÑA

Itinerari d'aproximació al Monestir de Montserrat, des d'on comencen algunes de les excursions a l'interior de la serralada. El recorregut és breu, 1h, i senzill, ja que transcorre per algun tram de pista i camí ben indicat i en bones condicions. Aquesta excursió es pot combinar fàcilment am